Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

USAF odebrały pierwszy MH-139A

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Przemysł lotniczy, 22 grudnia 2019

19 grudnia 2019 na lotnisku Duke Field w bazie lotniczej Eglin na Florydzie US Air Force Global Strike Command (USAF GSC) odebrały pierwszy z zamówionych śmigłowców MH-139A. W czasie ceremonii śmigłowcom tego typu nadano oficjalnie nazwę Grey Wolf. Pierwszy MH-139A wszedł w skład 413. Eskadry doświadczalnej, gdzie przejdą testy operacyjne. W styczniu i lutym 2020 mają do niego dołączyć jeszcze 3 śmigłowce tego typu.

Wart 375,55 mln USD kontrakt na dostawę 4 MH-139A został zawarty 24 września 2018. Docelowo planowany jest zakup dla USAF GSC jeszcze 84 śmigłowców tego typu za 2,38 mld USD (łącznie z pakietem wsparcia). Ich dostawy powinny potrwać do 2031.

Pierwszy z zamówionych dla US Air Force Global Strike Command śmigłowców MH-139A Grey Wolf ląduje na lotnisku Duke Field w bazie lotniczej Eglin na Florydzie / Zdjęcie: USAF GSC

Boeing MH-139A Grey Wolf powstał na bazie włoskiego AgustaWestland (Leonardo Helicopters) AW139M. Śmigłowce tego typu powstają w USA – w zakładach Boeinga w Ridley Park i Leonardo Helicopters w Filadelfii w stanie Pensylwania. Są przeznaczone głównie do ochrony baz rakiet strategicznych Minuteman III w Wyoming, Montanie i Dakocie Północnej. Każdy MH-139A ma wylatywać rocznie co najmniej 480 godzin i służyć w USAF GSC przez co najmniej 30 lat.

W przetargu, uruchomionym w grudniu 2016 (MH-139 zwycięzcą CVLSP, 2018-09-26), oferta Boeinga i Leonardo Helicopters okazała się o ponad miliard dolarów tańsza od faworyzowanej przez wojskowych propozycji Sikorsky’ego (należącego do Lockheed Martina) – HH-60U, powstałego na bazie UH-60 Black Hawk. Sikorsky pierwotnie oferował nowe śmigłowce nawet za 4,1 mld USDS. Po analizach okazało się, że MH-139A będą też tańsze w eksploatacji od HH-60U. O rozpisaniu przetargu zamiast zakupu śmigłowców Sikorsky’ego z wolnej ręki zdecydował nacisk Kongresu i organów kontrolnych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.