Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot czwartego prototypu AW609

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 30 grudnia 2019

W zakładach Leonardo w Filadelfii w pogodne popołudnie 23 grudnia oblatano czwarty prototyp przemiennopłata AW609, noszący znaki rejestracyjne N609PH. Po locie jego pilot Dan Wells powiedział: AW609 działał doskonale dzięki wszystkim wcześniejszym próbom stanowiskowym i naziemnym oraz pracy wykonanej przez nasze zespoły inżynierskie i produkcyjne. Nowa konfiguracja kabiny załogi z wyświetlaczami dotykowymi udowodniła swoją wartość, a przemiennopłat przekroczył nasze wszystkie oczekiwania.

AW609 będzie certyfikowany w nowej kategorii FAA Powered Lift / Zdjęcie: Leonardo

Próby AW609 zostały opóźnione z powodu katastrofy trzeciego prototypu (zn. rej. N609AG), która miała miejsce jesienią 2015. Jedną z jej przyczyn mogło być wadliwe oprogramowanie układu sterowania lotem (Wstępny raport w sprawie katastrofy AW609, 2016-06-27).

Łączący zdolność pionowego startu i lądowania śmigłowca z prędkością, zasięgiem i komfortem samolotu turbośmigłowego, AW609 ma służyć do transportu w miastach i między nimi, ratownictwa medycznego, poszukiwań i ratownictwa, patrolowania i transportu osób i ładunków na morskie platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego.

AW609 może przewozić do 9 pasażerów w hermetyzowanej kabinie, rozwija prędkość przelotową 509 km/h, ma zasięg niemal 1300 km i może latać na wysokości 7620 m, powyżej niesprzyjającej pogody i w znanych warunkach oblodzenia. AW609 ma układ sterowania lotem fly-by-wire i awionikę Collins Aerospace Pro Line Fusion. Napęd przemiennopłata to dwa silniki Pratt & Whitney PT6C-67A o mocy 1,447 kW każdy.

Pierwsze dwa seryjne AW609 są obecnie montowane w zakładach w Filadelfii. Pierwszym klientem, który odbierze przemiennopłaty będzie towarzystwo Era, jeden z największych operatorów śmigłowców na świecie i najdłużej świadczący usługi transportu śmigłowcowego w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

AW609 będzie certyfikowany w nowej kategorii FAA Powered Lift. Syntetyczne urządzenie szkoleniowe i pierwszy w świecie kompleksowy symulator lotu AW609 będą dostępne w 2020 w nowym centrum szkolenia Leonardo w Filadelfii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.