Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa AW609

Lotnictwo cywilne, 31 października 2015

We Włoszech rozbił się przemiennopłat AW609. Obydwaj piloci zginęli.

Jedna z gondoli silnikowych przemiennopłata AW609, który rozbił się wczoraj we Włoszech. W tle widoczne szczątki kadłuba / Zdjęcie: ANSV

Do katastrofy przemiennopłata AgustaWestland AW609 doszło wczoraj rano. Drugi przedseryjny pionowzlot, noszący znaki rejestracyjne N609AG, rozbił się w pobliżu miejscowości Santhia i Tronziano, nieopodal Vergiate, gdzie znajduje się wytwórnia brytyjsko-włoskiego koncernu. Załogę przemiennopłata stanowili piloci doświadczalni Pietro Venanzi i Herb Moran.

Włoch Pietro Venanzi pracował dla AgustyWestlanda od 16 lat. W 2014 razem z Danem Wellsem i Paulem Edwardsem otrzymał nagrodę Stowarzyszenia Pilotów Doświadczalnych im. Ivena C. Kincheole, za próby w locie AW609 (Rekordowy przelot AW609, 2015-09-16). Wcześniej był pilotem doświadczalnym Aeronautica Militare (włoskich wojsk lotniczych), latającym samolotami i śmigłowcami.

Amerykanin Herb Moran dołączył do AgustyWestlanda w 2011, po 11 latach pracy dla Bella, gdzie zajmował się badaniami UH-1Y, AH-1Z i BA609 (jak wcześniej oznaczano AW609). Poprzednio przez 13 lat służył w US Marine Corps.

Według doniesień świadków w trakcie lotu nad miastem nagle jeden z silników AW609 stanął w ogniu. Pilotom udało się skierować przemiennopłat nad pole kukurydzy, co zapobiegło śmierci wielu postronnych osób. W efekcie uderzenia o ziemię kadłub AW609 rozpadł się na 3 części, które następnie spłonęły. Gondole silnikowe wraz ze śmigłowirnikami znaleziono w odległości 100 m od szczątków kadłuba. Dochodzenie w sprawie katastrofy prowadzi włoska Agencja Narodowa ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (ASNV).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.