Airbus Helicopters i Shell Aircraft współdziałają na rzecz wdrożenia H160 do eksploatacji w transporcie morskim. Jesteśmy zainteresowani szybkim pozyskaniem śmigłowców H160. Ścisła współpraca z Airbusem w minionym roku pozwoliła nam zrozumieć filozofię projektowania i produkcji H160, dzięki czemu oceniamy, że ten innowacyjny śmigłowiec oferuje istotną poprawę w zakresie bezpieczeństwa i zdolności operacyjnych. Aby jak najszybciej skorzystać z jego atutów, będziemy współpracować z Airbusem podczas końcowych etapów certyfikacji, dążąc do przyspieszonego wdrożenia H160 do transportu osób i ładunków na morskie platformy wiertnicze służące do wydobycia ropy naftowej i gazu ziemnego – powiedział podczas wystawy Heli-Expo Tony Cramp, wiceprezes Shell Aircraft.
Jesteśmy zaszczyceni tym, że Shell Aircraft chce jako pierwszy klient użytkować H160 w transporcie morskim. H160 łączy w sobie najnowsze innowacje technologiczne Airbus Helicopters, dotyczące bezpieczeństwa, z zaawansowaną awioniką Helionix oraz automatyzacją nowych funkcji. Jego kompaktowe rozmiary będą zaletą przy operowaniu z platform wiertniczych – dodał Bruno Even, dyrektor generalny Airbus Helicopters.
H160 został zaprojektowany nie tylko z myślą o pasażerach i pilotach. Użytkownicy śmigłowca docenią jego atrakcyjność, osiągniętą dzięki zmniejszeniu zużyciu paliwa i uproszczonemu systemowi obsług. Dostępność do poszczególnych agregatów H160 została ułatwiona dzięki zoptymalizowaniu konstrukcji śmigłowca pod tym względem. Plan obsług został dokładnie zweryfikowany podczas kampanii Operator Zero (przygotowującej program prac obsługowych jeszcze na etapie prototypów) i będzie przekazywany wraz z intuicyjną dokumentacją obsługową, pokazującą niezbędne czynności w trzech wymiarach (3D). H160 ma wejść do służby w 2020 (Pierwszy ACH160 w Azji Pd.-Wsch., 2019-07-22).