Pierwszy seryjny samolot pożarniczy CL-415EAF (Enhanced Aerial Firefighter) został oblatany 9 marca w zakładach Cascade Aerospace w Abbotsford w Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie. Jest to zarazem pierwszy Canadair CL-215 (nr ser. MSN 1081), który przeszedł modyfikację do tego standardu, opracowaną przez Longview Aviation Services we współpracy z Viking Air Limited.
Viking CL-415EAF jest napędzany 2 silnikami turbinowymi Pratt & Whitney PW123AF i został wyposażony w nową cyfrową awionikę Collins Pro Line Fusion. Wymieniono także wszystkie przestarzałe komponenty, stosowane wcześniej w samolotach CL-215 i CL-415. Na jego bazie opracowywany jest nowy samolot, oznaczony jako CL-515, zdolny do zabrania 7 tys. l środka gaśniczego (PAS 2019: Indonezja zamówiła CL-515, 2019-06-21).
Pierwszym użytkownikiem CL-415EAF będzie Bridger Aerospace Group z Bozeman w Montanie w USA, która zamówiła 6 samolotów tego typu. Pierwszy CL-415EAF zostanie dostarczony jej w kwietniu tego roku, przed sezonem pożarów.