Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Francja chce kupić CL-415

Lotnictwo cywilne, 25 marca 2016

Sécurité Civile zamierza zakupić samoloty pożarnicze Bombardier CL-415. Mają one zastąpić przestarzałe Turbo Firecaty.

Najbardziej pożądanymi przez Francuzów następcami Turbo Firecatów są kanadyjskie CL-415 / Zdjęcie: Sécurité Civile

Obecnie Sécurité Civile (francuska agencja obrony cywilnej) dysponuje 9 samolotami pożarniczymi Conair Turbo Firecat (na zdjęciu). Zostały one przebudowane z wojskowych Grummanów S-2 Tracker i są eksploatowane od 28 lat.

Francuzi zakładają, że Firecaty zostaną wycofane ze służby w l. 2018-2022, po osiągnięciu kresu trwałości użytkowej, wynoszacej 25 tys. h lotu. W najbliższych tygodniach Sécurité Civile ma ogłosić przetarg na ich następców. Rozstrzygniecie konkursu planowane jest w 2017, a rozpoczęcie dostaw – rok później.

Według Francuzów najlepszym następcą Firecata byłby Bombardier CL-415. Obecnie Sécurité Civile ma na stanie 12 samolotów tego typu, a także parę innych konstrukcji kanadyjskiego producenta – Q400MR Airtanker.

Niestety, w ub. r. Bombardier postanowił wstrzymać produkcję CL-415 z powodu braku zamówień. Jeżeli szefowie kanadyjskiego koncernu nie zdecydują się na jej wznowienie, Francuzom pozostanie zakup w/w Q400MR albo odrzutowców Avro RJ85AT, które ostatnio zdobywają coraz większą popularność (RJ85 powrócił z akcji w Australii, 2015-03-24). Inną alterantywą są pożarnicze wersje wojskowych transportowców (100 h nalotu KC-390, 2016-02-19, C-27J do zwalczania pożarów, 2013-12-06, C295 w wersji przeciwpożarowej, 2013-10-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.