Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

AF i KLM planują wznowienie lotów z Polski

Lotnictwo cywilne, 24 kwietnia 2020

Obie linie chciałyby rozpocząć loty z/do Polski, tak szybko, jak będzie to możliwe. Holenderski KLM planuje wznowienie lotów do Amsterdamu od 3 maja, a Air France do Paryża od 10 maja br. Na razie przywrócenie lotów do/z naszego kraju ma dotyczyć tylko Warszawy. Szczegóły dotyczące rozkładu i częstotliwości lotów w tygodniu będą podane w późniejszym terminie. Na razie data wznowienia lotów Air France i KLM do/z innych miast w Polsce (Kraków, Gdańsk, Wrocław) nie jest znana.

Aktualnie Grupa Air France i KLM realizuje zaledwie 5-10% lotów w swojej światowej siatce połączeń / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

To, czy wznowienie operacji będzie możliwe, zależy jednak od decyzji władz państwowych, w zależności od rozwoju pandemii SARS-CoV-2. Obydwie linie dostosowują swoje rozkłady do aktualnej sytuacji, w oparciu o decyzje poszczególnych krajów o otwarciu ich granic, jak też o zgodę na wjazd zagranicznych pasażerów do Francji i Holandii, gdzie znajdują się porty macierzyste Air France i KLM. Przewoźnicy uwzględnili loty do/z Warszawy w swoim planie lotów na maj, jednak wszystko zależy od aktualnej sytuacji.

Obecna sytuacja wymaga wprowadzenia szeregu nowych zasad postępowania oraz zastosowania wyjątkowych środków ostrożności, aby możliwie w najlepszy sposób chronić pasażerów i załogi. Nowe procedury są zgodne z informacjami i instrukcjami lokalnych i międzynarodowych organizacji ochrony zdrowia, jak m.in. WHO oraz wewnętrznymi przepisami Air France i KLM w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa pracy. Są to:

Blokada miejsc i dystans społeczny, gdzie to możliwe. W praktyce oznacza to odpowiednie rozsadzenie pasażerów, aby wokół każdego pozostało możliwie najwięcej przestrzeni i pustych foteli. Jest to możliwe, jeśli tylko obłożenie lotu jest niskie, co aktualnie jest bardziej powszechne. Przy wejściu do samolotu Air France rozdaje maseczki pasażerom w przypadku, gdy na rejsie jest więcej osób.

Serwis pokładowy i oferta gastronomiczna zostały uproszczone tak, aby zminimalizować kontakt między załogą i pasażerami, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich podróżnych. Air France zawiesiły oferowanie posiłków i napojów na lotach krajowych i krótkich europejskich. Pasażerowie na lotach międzykontynentalnych otrzymują indywidualnie zapakowane produkty.

Personel pokładowy Air France i KLM jest zobowiązany nosić maseczki ochronne i rękawice, a samoloty są wyposażone m.in. w środki do dezynfekcji rąk. Podczas każdego lotu KLM jedna z toalet jest przeznaczona wyłącznie dla załogi, aby personel mógł w nieograniczony sposób dbać o higienę rąk. Samoloty są bardzo dokładnie czyszczone przed każdym lotem przy użyciu odpowiednich środków i sprzętu (odkurzanie, dezynfekcja powierzchni, itp.), a w niektórych przypadkach całkowicie odkażane za pomocą specjalnych aerozoli. Powietrze w kabinie jest teraz bardziej suche i częściej wymieniane, a zastosowanie bardzo profesjonalnych filtrów, pozwala na usunięcie ewentualnie występujących w powietrzu cząsteczek wirusów.

Dodatkowe środki ochrony są stosowane także na lotnisku w Amsterdamie. Podróżni są proszeni o zachowanie maksymalnego dystansu społecznego przy odprawie, wejściu i wyjściu z samolotu oraz wszelkich punktów obsługi. Płatności w większości punktów można dokonać tylko przy użyciu karty. Ponadto wejście na pokład samolotów odbywa się w mniejszych grupach.

Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa, poszczególne kraje nakładają na linie lotnicze obowiązek przeprowadzenia kontroli zdrowia pasażerów, w tym pomiaru temperatury ciała, zanim podróżni zostaną zaproszeni do samolotu. Aktualnie dotyczy to osób podróżujących KLM z Amsterdamu do Kanady, Singapuru i Republiki Korei. Dodatkowo od 17 kwietnia br., zgodnie z wymogiem władz państwowych, pasażerowie udający się do Holandii z krajów wysokiego ryzyka, przed rejsem wypełniają formularz kontrolny. W zależności od odpowiedzi, pasażer może otrzymać odmowę wejścia na pokład.

Ponieważ w obecnych czasach planowanie jest trudne, Air France KLM oferują bardzo elastyczne zasady zmiany rezerwacji. Pasażerowie mogą zrezygnować z lotu i otrzymać zwrot w postaci kuponu podróżnego. Można też bezpłatnie zmienić bilet w ramach lotu w tej samej klasie (ekonomicznej, premium, biznes). Taka operacja jest możliwa bez żadnych dopłat i kosztów, nawet jeśli podróżni wybiorą inny sezon lub jeśli istnieje różnica w cenie między klasami (Grupa AF-KLM redukuje flotę, 2020-03-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.