Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Diamond ujawnia dane DA 50 RG

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 25 czerwca 2020

Spółka Diamond Aircraft ujawniła dane techniczne samolotu dyspozycyjnego DA 50 z chowanym podwoziem (RG – ang. Retractable Gear). Pięcioosobowy samolot ma maksymalną masę startową 1999 kg i udźwig 559 kg. Rozpiętość wynosi 13,41 m, długość – 9,23 m, a wysokość – 2,88 m. Pojemność zbiorników paliwa to 189 l. Producent wprowadził w konstrukcji wiele ulepszeń aerodynamicznych, m.in. nowe klapy dwuszczelinowe. Prototyp DA 50 RG oblatano pod koniec ub.r. (Oblot nowej wersji DA50, 2019-11-04).

Producent zakłada, że dostawy seryjnych DA 50 RG, z Certyfikatem Typu EASA, mają rozpocząć się pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku  / Zdjęcia: Diamond Aircraft

DA50 RG jest standardowo wyposażony w awionikę Garmin G1000 NXi z automatycznym układem sterowania lotem GFC700. We wnętrzu kabiny zabudowano 2 fotele z przodu i trójosobową kanapę z tyłu (dzieloną w proporcji 60/40). Jej wykończenie obejmuje wiele opcji w różnych stylach i kolorach, z użyciem różnych materiałów. Opcjonalnie można wyposażyć samolot w drążek sterowy po prawej stronie, instalację tlenową, klimatyzację, instalację odladzania TKS, klawiaturę Garmin GCU 476 i uchwyt na tablet.

Napęd DA 50 RG stanowi zasilany naftą JET-A1 silnik Continental CD-300 z turbodoładowaniem i elektronicznym układem sterowania (FADEC), o maksymalnej mocy 300 KM (maksymalna moc ciągła to 270 KM), poruszający śmigło MTV-12-D/210-56.

Przy masie 1700 kg i na wysokości 4877 m, w warunkach ISA, przy maksymalnej mocy ciągłej, samolot może rozwinąć prędkość maksymalną 335 km/h. Maksymalna prędkość wznoszenia to 5,3 m/s. DA 50 RG może przebyć 1389 km (z rezerwą paliwa na 30 min lotu), zużywając 34,1 l/h paliwa. Maksymalna wysokość lotu to 6096 m.

Długość startu DA 50 RG (w warunkach ISA, przy maksymalnej masie startowej) wynosi 440 m. Do startu nad przeszkodą o wys. 15 m samolot potrzebuje pasa długości 740 m. Długość lądowania (w warunkach ISA, przy maksymalnej masie startowej) wynosi 340 m, a długość lądowania znad przeszkody 15 m to 640 m. Prędkość przeciągnięcia (w konfiguracji do lądowania) wynosi 106 km/h.

Liqun Zhang, prezes Diamond Aircraft Austria powiedział: Cieszymy się bardzo, mogąc zaprezentować na rynku DA50 RG. Oferuje on przestrzeń, osiągi, luksus, komfort, bezpieczeństwo i chowane podwozie. Dodatkową korzyścią jest silnik napędzany naftą lotniczą, zapewniający znacznie niższą emisję szkodliwych substancji w porównaniu do benzyny lotniczej oraz oszczędność wielu galonów paliwa i pieniędzy. Jesteśmy przekonani, że DA50 RG będzie nową gwiazdą na rynku jednosilnikowych smoltów tłokowych dla użytkowników prywatnych potrzebujących więcej przestrzeni i dla operatorów czarterowych poszukujących taniej alternatywy.

Silnik Continental CD-300 i cenne partnerstwo z Diamondem w projekcie DA50 RG wzmacnia globalne zapotrzebowanie lotnictwa ogólnego na samoloty tłokowe napędzane naftą lotniczą. Luksusowa i nowoczesna konstrukcja DA50 RG z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym w połączeniu z silnikiem zasilanym Jet-A o mocy 300 KM na nowo definiuje oczekiwania względem samolotów lotnictwa ogólnego – dodał Robert Stoppek, prezes Continental Aerospace Technologies.

Producent zakłada, że DA 50 RG uzyska Certyfikat Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) przed końcem lata 2020. Dostawy samolotów seryjnych mają rozpocząć się pod koniec 1 kw. 2021. Certyfikat Typu amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) ma zostać przyznany przed końcem przyszłego roku.




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra