Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Resort zdrowia ma anulować przetarg na śmigłowce dla LPR

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 14 listopada 2007

Zespół arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych 13 listopada 2007 po zapoznaniu się z protestem korporacji AgustaWestland na sposób i metody przeprowadzenia przez Ministerstwo Zdrowia przetargu na 23 śmigłowce dla Lotniczego Pogotownia Ratunkowego, uznał racje spółki lotniczej i nakazał resortowi zdrowia jego anulownie.

Resortowi zdrowia przysługuje prawo do złożenia skargi na postanowienie nakazujące mu anulowanie przetargu śmigłowcowego do Sądu Okręgowego w Warszawie. Może to zrobić w terminie do 7 dni od daty doręczenia do ministerstwa postanowienia Urzędu Zamówień Publicznych. Ten zaś ma na to 10 dni. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Lotnicze Pogotowie Ratunkowe zapowiada, iż resort skorzysta z prawa wniesienia skargi. Jest to jednak decyzja obecnego ustępującego kierownictwa Ministerstwa Zdrowia. Do chwili doręczenia postanowienia stery resorty przejmie nowa ekipa Platformy Obywatelskiej z Ewą Kopacz na czele. Na razie nie wiadomo, czy podejmie ona decyzję o podtrzymaniu skargi na werdykt Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli z tego zrezygnuje, będzie ministerstwo musiało błyskawicznie rozpisać następny przetarg.

W przetargu rywalizowały dwa europejskie koncerny: Eurocopter i AgustaWestland (resort zdrowia wcześniej wyeliminował polskiego producenta - PZL Świdnik na skutek spóźnionego o jeden dzień tłumaczenia dokumentu). Eurocopter wycenił swój pakiet oparty na śmigłowcach EC135 na 495 192 539 zł, zaś AgustaWestland, oferująca śmigłowce A109 Grand, o ponad 6 mln zł mniej, na 489 000 000 zł. Katalogowo EC135 jest znacznie tańszy od bardziej zaawansowanego technicznie i bardziej komfortowego A109 (3,5 mln USD wobec 5,2 mln USD). AgustaWestland zaproponowała, że serwisowanie oferowanych śmigłowców zapewni PZL Świdnik, z którym włosko-brytyjski koncern współpracuje już 12 lat. Kadłuby wszystkich śmigłowców A109 oferowanych dla pogotowia miały być wyprodukowane w Świdniku. Eurocopter do tej pory w ogóle nie współpracuje z polskim przemysłem lotniczym (więcej Zawiadomienie o możliwym przestępstwie w przetargu na śmigłowce dla LPR, Układ Eurocoptera). W postępowaniu arbitrażowym korporację AgustaWestland reprezentowała koncelaria Gide, Loyvette, Novel i Partnerzy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.