W ramach procesu wydania Certyfikatu Typu dla samolotu ATR 42-600 (określanego w ChRL jako ATR 42-500 z modyfikacją 5948), 3 lipca zrealizowano trzygodzinny lot próbny jednego z nich. Start i lądowanie odbyły się na lotnisku Francazal w Tuluzie. Na pokładzie samolotu, oprócz pilotów Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), znajdowali się także przedstawiciele Chińskiej Administracji Lotnictwa Cywilnego (CAAC).
Producent spodziewa się, że CAAC wyda Certyfikat Typu dla ATR 42-600 jesienią bieżącego roku, co umożliwi rozpoczęcie dostaw samolotów tego modelu dla użytkowników w Państwie Środka.
Pekin zamierza rozwinąć swoją siatkę regionalnych połączeń lotniczych, ponieważ samoloty komunikacyjne o pojemności poniżej 100 miejsc stanowią zaledwie 2,5% całej chińskiej floty (średnia światowa wynosi 25%). W 2019 w ChRL było aż 238 lotnisk, ale 83% ruchu lotniczego w tym kraju obsługuje tylko 39 z nich, a każdy ma ponad 10 mln pasażerów rocznie.
Analitycy ATR uważają, że najlepszym samolotem do obsługi połączeń pomiędzy pozostałymi 164 regionalnymi portami lotniczymi w ChRL byłby ATR 42-600 w konfiguracji 30-osobowej (PNG Air kupują ATR 42-600S, 2020-02-12, Pierwszy ATR 42-600 dla HAC, 2019-12-18).