Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MS-21 na wodzie

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 06 sierpnia 2020

Na lotnisku Uljanowsk-Wostoczny rozpoczęto próby kołowania samolotu komunikacyjnego MS-21-300 na drodze startowej pokrytej wodą. W celu przeprowadzenia testów na drodze startowej utworzono swego rodzaju basen, długości ponad 70 m i szerokości ponad 20 m, o głębokości zgodnej z rosyjskimi i międzynarodowymi wymaganiami.

Drugi przedseryjny MS-21-300 podczas prób kołowania na drodze startowej pokrytej wodą / Zdjęcia: Irkut

Celem prób jest nie tylko sprawdzenie stateczności samolotu na nawierzchni pokrytej wodą, ale także sprawdzenie, czy woda poderwana przez koła podwozia przedniego nie przedostanie się do wnętrza silników i/lub pomocniczego zespołu napędowego (APU) oraz czy nie uszkodzi elementów konstrukcji i wyposażenia samolotu.

Jak poinformował producent, od 16 do 22 lipca 2020 drugi przedseryjny MS-21-300 wykonał 29 przejazdów i 3 kołowania na wodzie przy prędkościach od 19 do 278 km/h przy różnych konfiguracjach mechanizacji skrzydeł i zespołu napędowego, w tym z użyciem odwracaczy ciągu. Testy wykazały, że samolot się porusza statecznie i jest sterowny na pasie startowym pokrytym wodą (MS-21-300 w Uljanowsku, 2020-06-12).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.