Rosyjska OAK (Zjednoczona korporacja lotnicza, ang. UAC) poinformowała, że planuje zbudowanie pierwszych 6 seryjnych samolotów pasażerskich Irkut MS-21 (ang. MC-21) w 2021. W 2022 ma ich powstać dwukrotnie więcej, a rok później 25. Od 2025 produkcja powinna osiągnąć poziom co najmniej 72 MS-21 rocznie.
Dwa tygodnie temu przedstawiciele OAK informowali, że docelowo produkcja samolotów MS-21 powinna wynosić 120 rocznie. Jednak możliwości rosyjskiego przemysłu lotniczego, który funkcjonuje w warunkach sankcji USA, nie pozwalają na osiągnięcie poziomu rocznej produkcji większego niż 70. To i tak dużo w stosunku do obecnego poziomu zamówień, którymi dysponuje OAK. Od kilku lat wynoszą one zaledwie 175 egz. Najwięcej MS-21 zamówiły rosyjskie linie Aerofłot.
MS-21 (oferowany poza FR jako MC-21) jest samolotem pasażerskim średniego zasięgu z 163 do 211 miejscami. Produkuje go Irkut z Irkucka. Samolot ma uzyskać rosyjski certyfikat typu do końca 2020, który rok powinien zostać potwierdzony przez EASA (MS-21 w Uljanowsku, 2019-04-30).
Rosyjski przemysł lotniczy produkuje aktualnie tylko jeden pasażerski samolot nowej generacji – SSJ 100. Do tej pory powstało 155 seryjnych maszyn tego typu. W kolejnych latach ma być produkowanych po 30 SSJ 100 rocznie. Samoloty tego typu mogą przewozić po ok. 100 pasażerów.