Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby tankowania HH-60W

Lotnictwo wojskowe, 11 sierpnia 2020

W bazie US Air Force Eglin w Kalifornii rozpoczęto próby pobierania paliwa w locie za pomocą przewodu elastycznego przez śmigłowiec ratownictwa bojowego Sikorsky HH-60W Jolly Green II. Pierwsze kontakty na sucho (bez przetaczania nafty) z tankowcem HC-130J odbyły się 5 sierpnia, na wysokości ok. 914 m, przy prędkości ok. 200 km/h. Lot trwał niecałe dwie godziny. Wiropłat był pilotowany przez personel USAF i Sikorsky'ego.

HH-60W podczas pierwszej próby pobierania paliwa z tankowca HC-130J / Zdjęcia: US Air Force

Dowódcą załogi HH-60W był mjr Andrew Fama z 413. eskadry prób w locie, który przed pierwszym lotem wraz z całą załogą spędził czas na przygotowaniach, obejmujących omówienie przebiegu prób i przećwiczenie frazeologii używanej podczas tankowania. Zdaniem majora to właśnie ten dodatkowy czas zapewnił wykonanie pierwszej próby bez problemów. Śmigłowiec sprawował bez zarzutu podczas próby i spełnił wszystkie zakładane cele – podkreślił John Biscaino, pilot doświadczalny Sikorsky'ego.

Próby tankowania HH-60W mają potrwać ok. 2 tygodni. Podczas kolejnych testów piloci i inżynierowie ocenią zdolność śmigłowca do pobierania paliwa i jego charakterystyki  pilotażowe podczas tankowania. Będą sprawdzać również działanie instalacji, aby upewnić się, że wiropłat otrzymuje paliwo o odpowiednim ciśnieniu. Początkowo tankowania będą odbywać się w ciągu dnia. Próby zakończy pobieranie paliwa w nocy z użyciem okularowych wzmacniaczy obrazu.

Naszym zadaniem jest ocenienie, jak trudne będzie tankowanie w powietrzu dla pilotów z jednostek operacyjnych i zidentyfikowanie wszelkich nieprzewidzianych zagrożeń wynikających z unikalnej konfiguracji HH-60W, która różni się od starszego HH-60G – dodał kierujący próbami Joe Whiteaker.

Zdolność pobierania paliwa w powietrzu jest krytycznym elementem misji ratownictwa bojowego, ponieważ znacznie zwiększa zasięg operacyjny śmigłowca, a tym samym pozwala jego załodze przeszukać znacznie większy obszar (Próby klimatyczne HH-60W, 2020-04-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.