Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejna katastrofa irańskiego Ił-62M

Lotnictwo cywilne, 25 lipca 2009

Wczoraj, w czasie lądowania pasażerskiego Ił-62M, należącego do Aria Air, doszło do katastrofy. Samolot nie wyhamował na pasie i uderzył w przeszkodę. Zniszczeniu uległ kokpit i przednia część kabiny pasażerskiej. Zginęło 17 osób.

Samolot o nr UP-I6208 był jednym z 3 Ił-ów 62M, wykorzystywanych przez Aria Air. Przewoźnik dysponuje jeszcze dwoma regionalnymi Fokkerami 50

Samolot (lot 1525) kończył podróż z Teheranu, do oddalonego o 1000 km miasta Maszhad. Na pokładzie znajdowały się 153 osoby: członkowie załogi i pasażerowie.

Według dostępnych informacji, w trakcie lądowania - co miało miejsce o 18.10 czasu lokalnego - zapaliła się część opon, co spowodowało wydłużenia drogi hamowania. Samolot nie zatrzymał się na pasie i uderzył w przeszkodę poza nim. Według oficjalnego stanowiska irańskich władz lotniczych maszyna uderzyła w mur. Dostępne zdjęcia nie ujawniają jednak tego typu przeszkody. Bardziej prawdopodobnym jest uderzenie w nasyp, przechodzącej niedaleko drogi.

17 osób zginęło. 136, w tym 19 rannych, zostało ewakuowanych. W wypadku zginął prezes Aria Air, Mehdi Dadpei.

To kolejna katastrofa z udziałem samolotów irańskich w ostatnich latach. Zaledwie 10 dni temu zginęły 163 osoby na pokładzie Tu-154M, należącego do Caspian Airlines (zobacz: Katastrofa irańskiego Tu-154M). głównym powodem tak częstych katastrof jest zły stan techniczny samolotów, w dużej mierze wywołany skutkami zachodniego embarga gospodarczego po rewolucji muzułmańskiej z 1979.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra