Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby naziemne Ił-114-300

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 05 października 2020

W Żukowskim, w centrum prób w locie PAO Ił, rozpoczęto próby naziemne pierwszego prototypu samolotu komunikacyjnego Ił-114-300. W ich trakcie przetestowano instalację paliwową i po raz pierwszy uruchomiono, przy małej mocy, silniki turbinowe TW7-117ST-01, poruszające sześciołopatowe śmigła SW-34.03.

Zespół napędowy Ił-114-300 stanowią 2 silniki turbinowe TW7-117ST-01 o mocy startowej 2800 KM każdy / Zdjęcie: OAK

W najbliższym czasie, zgodnie z planem przygotowań do pierwszego lotu, próby naziemne zostaną zakończone, a po nich samolot przejdzie próby kołowania z małą i dużą prędkością po pasie startowym.

Ił-114-300 powstaje w ramach współpracy przemysłowej przedsiębiorstw AO WASO, AO Awiastar-SP i NAZ Sokoł, skupionych pod egidą OAK. Równolegle z przygotowaniami do oblotu pierwszego prototypu w Żukowskim, w zakładach AO RSK MiG w filii ŁAZ im. P.A. Woronina w Łuchowicach powstaje drugi prototyp Ił-114-300, stworzony od podstaw z wykorzystaniem technologii, jakie będą stosowane w produkcji samolotów seryjnych. W czerwcu zakończono montaż jego kadłuba.

Początkowo Ministerstwo Przemysłu i Handlu FR podawało, że pierwszy Ił-114-300 zostanie oblatany pod koniec września 2020. Obecnie mówi się o listopadzie br.

Także data rozpoczęcia produkcji seryjnej Ił-114-300 uległa przesunięciu, z 2021 na 2023. Plany zakładają wytwarzanie 12 samolotów rocznie. Wersja pasażerska, przeznaczona do przewozu maksymalnie 68 osób, ma służyć do transportu regionalnego i zapewnienia mobilności lotniczej ludności FR, w tym w rejonach Dalekiego Wschodu i Syberii. Przewidywane jest wytwarzanie także samolotów dla wojska, w wersji ewakuacji medycznej, rozpoznawczej, patrolowej i ZOP (Prototyp Iła-114-300 w nowym malowaniu, 2019-12-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.