Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa usługa LOTAMS

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 19 października 2020

Po ponad roku działalności Organizacja Projektująca Part-21J LOTAMS poszerza zakres swoich usług o możliwość projektowania i certyfikowania elementów przeznaczonych do wytwarzania metodami addytywnymi, popularnie określanymi jako druk 3D.

Organizacja Part-21J w LOTAMS może projektować elementy przeznaczone do wytwarzania wszystkimi obecnie dostępnymi technologiami addytywnymi, w tym spiekaniem proszków lub stereolitografią / Zdjęcie: LOTAMS

LOTAMS może projektować i certyfikować jedynie drobne elementy wyposażenia kabiny (np. różnego rodzaju maskownice, odbojniki, konsole pod nalepki, itp.), niemniej jednak już to pozwala na zaspokajanie różnych potrzeb klientów spółki. Przykładem może być produkcja elementów, które nie są już produkowane lub których niezwykle długi czas dostawy może opóźnić zlecone przez klienta czynności do wykonania w hangarach lub warsztatach LOTAMS. Organizacja Part-21J w LOTAMS może projektować elementy przeznaczone do wytwarzania wszystkimi obecnie dostępnymi technologiami addytywnymi, w tym spiekaniem proszków lub stereolitografią. W razie złożenia zamówienia na daną cześć, LOTAMS już teraz oferuje możliwość produkcji takich części w dwóch zatwierdzonych organizacjach produkujących Part-21G wyposażonych w drukarki 3D, z których jedna jest w Warszawie. Części wytwarzane tą technologią będą mogły być montowane w dowolnych typach samolotów pasażerskich. 

Części do samolotów pasażerskich zaczynają być coraz częściej produkowane technologiami addytywnymi, przy czym dotyczy to zarówno elementów kabin pasażerskich, jak i silników. Cieszę się, że naszej organizacji projektującej Part-21J udało się dołączyć do podmiotów lotniczych, oferujących tego typu produkty - powiedział Krzysztof Buczko, kierujący organizacją Part-21J w LOTAMS.

Spółka LOTAMS otrzymała certyfikat EASA Part-21J, uprawniający do projektowania i certyfikowania modyfikacji i napraw wszystkich typów i modeli samolotów o maksymalnej masie startowej powyżej 5700 kg w zakresie szat graficznych oraz wyposażenia wnętrz kabin pasażerskich 27 sierpnia 2019. Przez ostatnie kilkanaście miesięcy organizacja projektująca LOTAMS wykonała szereg projektów dla polskich i międzynarodowych klientów i ich różnych typów samolotów LOTAMS żegna 737-400, 2020-08-28.

Otrzymany przez LOTAMS EASA Part-21J umożliwia przygotowywanie szat graficznych samolotów oraz drobnych modyfikacji i napraw elementów wyposażenia wnętrz kabin pasażerskich, kabin załogi i bagażników m.in. takich jak wymiana elementów tekstylnych (np. dywanów, wykładzin podłogowych, pokrowców foteli, kotar) czy wymiana lub dodawanie nalepek informacyjnych naniesionych na elementach wyposażenia wnętrza. Jeżeli chodzi o modyfikacje szat graficznych LOTAMS oferuje m.in. projektowanie nowych malowań lub malowań na biało (zwykle wymaganych na koniec leasingu samolotu); naklejanie elementów dekoracyjnych wykonanych z folii samoprzylepnych, wymianę znaków rejestracyjnych czy projektowanie napisów eksploatacyjnych (np. dodanie nowych napisów lub oznaczeń, wymiana obecnych napisów malowanych na nalepki, przygotowanie napisów dwujęzycznych, itp.).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.