Słoweńska wytwórnia lotnicza Pipistrel poinformowała, że wybrała kompaktowy system Compact Fly-by-wire amerykańskiego Honeywella do bezzałogowego samolotu transportowego Nuuva V300 (Towarowe bezzałogowce Pipistrela, 2020-09-01). Ma to być kontynuacja współpracy pomiędzy tymi przedsiębiorstwami w projektowaniu bsl, dotycząca m.in. mobilności lotniczej w miastach. Pipistrel wykorzystuje wcześniejsze, wielodziesięcioletnie doświadczenia Honeywella w dziedzinie systemów fly-by-wire dla samolotów pasażerskich.
Pipistrel rozpoczął we wrześniu przyjmowanie zamówień na hybrydowo-elektryczny bsl pionowego startu i lądowania (eVTOL) Nuuva V300. Ma on mieć zasięg większy niż 300 kilometrów i udźwig do 300 kg. Szefowie przedsiębiorstwa spodziewają się, że V300 utoruje drogę dla projektowanego równolegle pasażerskiego samolotu autonomicznego Pipistrel 801.
Słoweński producent planuje rozpoczęcie dostaw seryjnych Nuuva V300 pod koniec 2023. Zamierza produkować nawet kilkaset samolotów tego typu rocznie.