Boeing i US Navy zaprezentowały oficjalnie samolot morski P-8A Poseidon. Ceremonia roll-out była kolejnym etapem przedstawiania tej konstrukcji. Pierwsze loty 2 prototypów oraz prezentacja malowania samolotu, już się odbyły.
Ceremonia roll-out jest z reguły oficjalnym przedstawieniem konstrukcji, prezentacją kompletnej, pomalowanej maszyny, przed pierwszym oblotem. W przypadku Boeinga P-8A sytuacja ta wygląda trochę inaczej. W związku z tym, że konstrukcja Posejdona oparta jest na pasażerskim B737-800, lot pierwszego prototypu - jeszcze bez większości wyposażenia specjalistycznego - odbył się już w kwietniu (zobacz: Oblot Posejdona). Wydarzenie było również podyktowane względami praktycznymi - przeniesieniem części produkcji wewnątrz koncernu, z Seattle do Renton. Z tego powodu, nie nadano mu wyjątkowej oprawy. Zresztą pierwszy lot odbył już także 2. prototyp. Podobnie było z prezentacją samolotu w barwach US Navy (zobacz: Pomalowany Posejdon).
Uroczyste przedstawienia samolotu, które odbyło się 30 lipca w Renton, przywraca normalny tok wprowadzania P-8A do służby. Jest także jednym z kluczowych elementów realizacji przez Boeinga zlecenia Pentagonu z 2004, na budowę 5 prototypów. 3 z nich przeznaczono do prób w locie, jeden do badań przy pełnym ładunku, ostatni do prób statycznych. 2 z nich są już ukończone i obecnie trwa proces ich doposażenia. Pozostałe są różnych, z reguły zaawansowanych etapach montażu.
Standardowe próby w locie rozpoczną się w 3. kwartale bieżącego roku. Pierwsze seryjne P-8A powinny wejść do służby w 2013. 117 samolotów chce nabyć lotnictwo US Navy. Kolejne 8 pozyskają Indie (zobacz: Indie kupiły samoloty ZOP). By transakcja doszła do skutku, potrzeba jeszcze zgody na eksport Kongresu USA oraz formalnego podpisania finalnej umowy. Pierwszy samolot powinien zostać dostarczony w 48 miesięcy od złożenia podpisów pod tym porozumieniem. Ostatni, przed 2015.