Spółka BAE Systems otrzymała od US Army (wojsk lądowych USA) kontrakty na opracowanie kluczowych technologii dla programu Advanced Teaming Demonstration (A-Team), mających na celu zwiększenie zdolności operowania zespołu złożonego z załogowego i bezzałogowego statku powietrznego (MUM-T), które mają być krytycznymi komponentami programu Future Vertical Lift (FVL). Obejmują elementy dotyczące interfejsu człowiek-maszyna, zarządzania zasobami i zarządzania świadomością sytuacyjną. Łączna wartość kontraktów to 9 mln USD (V-280 przekroczył 500 km/h, 2019-01-25, Sikorsky i Boeing ujawniają Defianta, 2018-12-26).
Projekt A-Team opracowano z myślą o coraz bardziej złożonej, trudno dostępnej i pozbawionej łączności przestrzeni bitewnej, jaką dysponują niemal równorzędni przeciwnicy. Jego celem jest stworzenie zautomatyzowanego systemu redukującego poznawcze obciążenia pilotów, jednocześnie umożliwiającego im dowodzenie rojami bezzałogowych statków latających (Marines testują systemy bezzałogowe, 2019-01-12).
Technologia autonomii znacznie zwiększy świadomość sytuacyjną i zdolność żołnierzy do kompleksowego oglądu przestrzeni bitewnej i usprawni podejmowanie decyzji. W przyszłych konfliktach będą brały udział zespoły złożone z załogowych i bezzałogowych statków powietrznych o zwiększonej automatyzacji, co pomoże zapewnić sukces misji w bardzo trudno dostępnych środowiskach.
Prace nad projektem odbywają się w zakładach w Burlington w stanie Massachusetts i w San Diego w Kalifornii.