Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kanadyjskie Chinooki zakupione

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 11 sierpnia 2009

Kanadyjski minister obrony, Peter MacKay poinformował o podpisaniu z Boeingiem kontraktu na dostawy 15 śmigłowców transportowych CH-47F. Całkowita wartość umowy to prawie 3 mld USD.

Pierwszy, kanadyjski CH-47F powinien trafić do odbiorcy w lipcu 2013. Transakcji towarzyszy 100-procentowy offset / Zdjęcie: Boeing

Kanadyjskie Chinooki otrzymają oznaczenie CH-147. W porównaniu do standardowych wersji, będą miały m.in. zamontowane dodatkowe zbiorniki paliwa. Ich dostawy przewidziano na lata 2013-2014.

Zapewnią one możliwość prowadzenia klasycznych operacji transportowych, głównie na rzecz kontyngentu w Afganistanie. Kanadyjczycy posiadali co prawda CH-47C, ale sprzedali je Holendrom w 1991. Pozostające w jednostkach, morskie Sea Kingi okazały się za stare i zbyt zawodne, by wysłać je do Afganistanu, a nowe CH-149 Cormorant, czyli AW101, występują jedynie w nieuzbrojonej wersji SAR.

W związku z tym Kanada zdecydował się na zakup 6 używanych CH-47D, wraz z pakietem serwisowym na 5 lat oraz dzierżawę zwesternizowanych Mi-8 (zobacz: Kanada kupuje 6 CH-47D). Działania te, pozwalające na funkcjonowanie kontyngentów zagranicznych, traktowane było jednak jako rozwiązanie przejściowe.

Bezpośrednie przygotowania do pozyskania najnowszej wersji Chinooków rozpoczęły się w 2006, a w marcu ubiegłego roku wysłano zapytanie ofertowe do Boeinga. Zakładano wtedy, że umowa z producentem zostanie podpisana jesienią 2008, a pierwsze dostawy będą mogły zostać zrealizowane już w 2011. Terminy te okazały się nierealne.

Podpisana umowa zakłada, że odbiorca zapłaci za 15 śmigłowców 1,1 mld USD, zaś za 20-letni pakiet serwisowy, kolejne 1,8 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.