Opcjonalnie pilotowany (optionally piloted vehicle, OPV) demonstrator technologii bezzałogowego śmigłowca Airbus VSR700 przeszedł testy autonomicznych startów i lądowań (autonomous takeoff and landing, ATOL) z wykorzystaniem ruchomej platformy imitującej pokład okrętu – DeckMotion Simulator. Poruszana siłownikami hydraulicznymi platforma umieszczona była na przyczepie.
Program VSR700 rozpoczął się w 2018. Wtedy to Airbus Helicopters i Naval Group podpisały kontrakt z DGA (Direction Générale de l’Armement) na opracowanie bezzałogowego śmigłowca taktycznego dla francuskiej marynarki wojennej. Już w 2018 pierwszy lot autonomiczny bez pilota bezpieczeństwa wykonał demonstrator OPV. W 2019 odbył się pierwszy autonomiczny lot prototypu na uwięzi (Oblot VSR700, 2019-11-13), a w 2020 jego pierwszy lot swobodny (Swobodny lot VSR700, 2020-07-28). Obecnie na oblot oczekuje drugi prototyp. Ma on wziąć udział w testach morskich, jako SDAM (Système de Drone Aérien pour la Marine).
Do autonomicznych startów i lądowań używany jest DeckFinder – system pozycjonowania opracowany przez Airbus Defence and Space. Umożliwia on załogowym i bezzałogowym statkom powietrznym, w tym śmigłowcom, określenie ich względnej pozycji w trudnych warunkach pogodowych, zapewniając autopilotowi lokalizację i komunikację z symulatorem DeckMotion. DeckFinder przesyła informacje o pozycji platformy w czasie rzeczywistym do automatycznego pilota OPV z bardzo dużą dokładnością, której nie można osiągnąć za pomocą klasycznego sprzętu do pozycjonowania, takiego jak GPS. Dokładność ta ma kluczowe znaczenie w końcowej fazie podejścia i lądowania na ruchomej płaszczyźnie, takiej jak pokład okrętu.