Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Rozwój airBaltic na lotnisku w Rydze

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 21 stycznia 2021

Łotewskie linie lotnicze airBaltic planują wybudowanie nowego hangaru na lotnisku w Rydze, w którym będą obsługiwać samoloty Airbus A220-300. Przewoźnik podpisał umowę w tej sprawie z władzami ryskiego portu w ubiegłym roku. Rozpoczęcie budowy nowego hangaru planowane jest na początku 2022, a zakończenie – do końca 2023.

Nowy hangar na lotnisku ma umożliwić obsługę 7 samolotów A220-300 jednocześnie / Zdjęcie: airBaltic

Nowy hangar jest w naszych planach od lat, jako część naszej przyszłej ekspansji. […] Od 2019 sami wykonujemy wszystkie prace obsługowe przy naszych samolotach, a rozwój naszej floty będzie wymagał hangaru lotniczego o odpowiedniej wielkości. Będzie to jeden z największych i najnowocześniejszych hangarów lotniczych w regionie. W miarę powiększania się liczby użytkowników Airbusów A220 będziemy również oferować klientom na całym świecie ich obsługę techniczną – stwierdził dyrektor generalny airBaltic Martin Gauss.

Budowa nowego hangaru obsługi samolotów airBaltic w porcie lotniczym w Rydze umocni pozycję lotniska jako głównej bazy krajowych linii lotniczych airBaltic, zapewniając i zwiększając zasięg usług związanych z lotnictwem, a także promując rozwój lotniska – dodała przewodnicząca zarządu lotniska w Rydze Laila Odiņa.

Zgodnie ze wstępnymi planami, łączna powierzchnia nowego hangaru wyniesie około 34 500 m2 i zapewni przestrzeń do obsługi liniowej i bazowej dla 7 samolotów Airbus A220-300 jednocześnie. Projekt będzie finansowany przez banki.

W 2019 airBaltic otrzymały certyfikat EASA Part-145 na wykonywanie obsługi liniowej i obsługi samolotów A220-300. Obecnie flota airBaltic składa się z 25 samolotów tego modelu. Dotychczas przewoźnik zrealizował przeglądy typu C siedmiu z nich i planuje wkrótce przeprowadzić analogiczne przeglądy czterech kolejnych samolotów.

Przegląd typu C to część programu obsługi technicznej statku powietrznego, który w przypadku A220-300 należy przeprowadzać co 8500 godzin lotu. Przegląd wykonuje 40 osób. Obecnie airBaltic zatrudniają ponad 120 inżynierów i techników.

Podczas każdego przeglądu typu C nasze A220-300 otrzymują również szereg dodatkowych modyfikacji, które dodatkowo poprawiają ich osiągi i niezawodność. Jako przewoźnik eksploatujący tylko A220-300, jesteśmy również wyjątkowi, jeśli chodzi o możliwość wykonywania pełnego zakresu obsługi technicznej tego modelu samolotów – podkreślił starszy wiceprezes ds. technicznych airBaltic Andris Vaivads.

Od czasu wprowadzenia do eksploatacji pod koniec 2016 użytkowane przez airBaltic A220-300 wykonały blisko 60 tys. lotów, trwających łącznie ponad 141 tys. godzin. Na ich pokładach przewieziono ponad 5,6 mln pasażerów, z czego większość do Amsterdamu, Paryża, Londynu i Moskwy (airBaltic odbierają kolejne A220-300, 2020-12-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.