Rolls-Royce i Tecnam połączyli siły z Widerøe – największą regionalną linią lotniczą w Skandynawii – w celu skonstruowania 9-miejscowego samolotu pasażerskiego P-Volt. Brytyjczycy zajmą się skonstruowaniem zespołu napędowego, a Włosi mają odpowiadać za projektowanie, produkcję i certyfikację samolotu, opartego na dwusilnikowym P2012 Traveller, przystosowanym do krótkiego startu i lądowania (Pierwsze Travellery dla Cape Air, 2019-10-04).
W Norwegii, ze względu na topografię, lotnictwo jest powszechnym środkiem komunikacji regionalnej. Przed pandemią SARS-CoV-2 Widerøe oferowały dziennie około 400 lotów na 44 norweskie lotniska, z których 74% oddalonych jest od siebie mniej niż 275 km. Najkrótsze loty trwają od 7 do 15 minut.
Rząd w Oslo ma także ambicję całkowitego wyeliminowania do 2040 emisji wszystkich związków szkodliwych dla środowiska naturalnego, pochodzących ze spalania nafty i benzyny lotniczej używanych do napędu samolotów w ramach lotów na terenie kraju.
Jesienią ub. r. poinformowano o innym projekcie samolotu komunikacji regionalnej z napędem elektrycznym – ES-19, które nabyciem także mają być zainteresowane Widerøe (Elektryczny samolot ze Szwecji, 2020-09-29).