Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Izraelskie KC-46A już w 2024

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 15 marca 2021

Chejl ha-Awir (wojska lotnicze Izraela) odbiorą swoje dwa pierwsze wielozadaniowe samoloty transportowo-tankujące KC-46A Pegasus już w 2024. Rok później ma być zgłoszona ich wstępna zdolność operacyjna. Ich użytkownikiem będzie 120. eskadra Pustynni Giganci, stacjonująca w bazie Nevatim. Obecnie w jej wyposażeniu znajduje się 7 tankowców Boeing 707 Re'em. Z powodu wieku – średnio 46 lat – ich obsługa techniczna jest coraz bardziej kosztowna i czasochłonna, zakup części zamiennych niezwykle trudny. W dodatku są to samoloty cywilne, odkupione od linii lotniczych i każdy z nich nieznacznie różni się od drugiego.

Według Chejl ha-Awir KC-46A może przenieść 30% więcej paliwa niż Boeing 707 Re'em i w porównaniu z nim zużywa 30% mniej nafty / Ilustracja: MO Izraela

Kiedy dla dowództwa Chejl ha-Awir i Cahalu (sił obronnych Izraela) stało się jasne, że istnieje potrzeba zakupu nowych tankowców, złożyliśmy zapytania do kilku producentów i zbadaliśmy cztery opcje. Zbadaliśmy ich wady i zalety, a po wszechstronnej analizie wybraliśmy KC-46A, ponieważ jest najlepiej dopasowany do wymagań operacyjnych Chejl ha-Awir – stwierdził mjr N, były szef działu pozyskiwania sprzętu wojskowego. 

KC-46 wprawdzie opiera się na cywilnym samolocie, ale został od samego początku opracowany do celów wojskowych dla US Air Force. Chejl ha-Awir zainstaluje w nim dodatkowe wyposażenie, dzięki którym będzie mógł lepiej współdziałać z innym izraelskimi statkami powietrznymi na naszej obecnej arenie operacyjnej – dodał mjr N.

Według izraelskich lotników Pegasus może przenieść 30% więcej paliwa niż Re'em i w porównaniu z nim zużywa 30% mniej nafty. Dwa stanowiska operatorów przewodu sztywnego umożliwiają wykonywanie misji i jednoczesne szkolenie innych lotników. Co najważniejsze, może pobierać paliwo z innych tankowców, co daje mu nieograniczony zasięg.

Miesiąc temu mieliśmy zaszczyt stania się pierwszą zagraniczną załogą, która latała KC-46A. Pobieraliśmy paliwo z [innego] KC-46, tankowalismy dwa samoloty i inny KC-46. Odwiedziliśmy [eksploatujacą je] eskadrę {US Air Force] i dowiedzieliśmy się o procesie wdrażania, obsługi i szkoleniu. Zdobyliśmy wiedzę na temat zdolności Pegasusa i jak możemy go przystosować do naszego obecnego i przyszłego pola bitwy – podkreślił mjr N (Izrael zamówił 2 KC-46A, 2021-02-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.