Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing odwołał dyrektora generalnego

Przemysł lotniczy, Wypadki, 23 grudnia 2019

Boeing poinformował o odwołaniu dyrektora generalnego Dennisa Muilenburga, który w październiku przestał być prezesem. Jego następca na tym stanowisku, David Calhoun, ma zostać dyrektorem najpóźniej 13 stycznia 2020. Okres przejściowy ma pozwolić mu na dokończenie innych zobowiązań poza koncernem. Do tego czasu obowiązki dyrektora generalnego będzie pełnić dyrektor finansowy Greg Smith. Członek zarządu Boeinga, Lawrence Kellner został dyrektorem niewykonawczym (non-executive) Boeinga, ze skutkiem natychmiastowym.

Dennis Muilenburg / Zdjęcie: DR

Rada dyrektorów odwołując Muilenburga wykonała kolejny krok, który ma doprowadzić do odzyskania zaufania do Boeinga przez nadzór, pasażerów i opinię publiczną po wielu ujawnionych nieprawidłowościach, a przede wszystkim dwóch katastrofach najlepiej się sprzedającego samolotu koncernu – modelu 737 MAX. W tych katastrofach zginęło 346 osób (Raport druzgoczący dla Boeinga, 2019-10-25). Loty Boeingów 737 MAX zostały zakazane przez nadzory państw najważniejszych użytkowników w marcu 2019 (Loty 737 MAX najwcześniej w kwietniu 2020, 2019-12-14). Koncern starał się potem utrzymać ich produkcję, by nie zrywać powiązań kooperacyjnych, ale kilka dni temu poinformował, że wstrzyma ją (przerwie) w styczniu 2020 (Boeing zawiesza produkcję 737 MAX, 2019-12-17).

Dennis Muilenburg pracował w Boeingu od początku swej kariery zawodowej, przez blisko 35 lat. Zaczynał jako stażysta. Prezesem i dyrektorem generalnym został w 2015. Za jego czasów w koncernie doszło do wielu nieprawidłowości związanych z jakością produkcji. Dotyczą one nie tylko modelu 737 MAX, ale i 777 (Nieudany test Boeinga 777X, 2019-09-07, FAA nie ufa Boeingowi , 2019-11-29) oraz samolotów wojskowych, w tym latających zbiornikowców KC-46A (Boeingi KC-46 znowu ze śmieciami, 2019-04-02).

Jakby tego było mało, kilka dni temu niepowodzeniem zakończyła się misja dostarczenia zaopatrzenia do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przez prototyp załogowego pojazdu Boeinga – Starliner. Jego lądownikowi udało się wczoraj powrócić na Ziemię, ale nie jest jasne, jakie testy będą konieczne przed pierwszym lotem z astronautami na pokładzie. Zgodnie z umową z NASA, ich koszty będzie musiał ponieść Boeing (Nieudany start Boeinga Starliner, 2019-12-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.