Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy EC135 dla LPR

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 10 września 2009

Dziś w bazie Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (LPR) na lotnisku Warszawa-Babice miała miejsce uroczystość przekazania pierwszego śmigłowca Eurocopter EC135, w której wzięła udział minister zdrowia Ewa Kopacz.

Minister zdrowia Ewa Kopacz dokonuje uroczystego odsłonięcia pierwszego śmigłowca EC135 dla LPR / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Ministerstwo Zdrowia zamówiło dla LPR 23 EC135 z symulatorem lotów, umożliwiającym szkolenie pilotów (Układ Eurocoptera, Były wiceminister zdrowia aresztowany, Umowa z Eurocopterem podpisana). Do końca br. LPR odbierze jeszcze 5 śmigłowców tego typu. Pozostałe EC135 trafią do Polski przed końcem 2010.

EC135 zastąpią w służbie starzejące się Mi-2. W związku z wymianą sprzętu LPR zatrudnił dodatkowych pilotów - obecnie jest ich 74, a do końca 2010 będzie 81 - i 19 nowych pracowników personelu technicznego (stan na dzień dzisiejszy to 51 specjalistów).

Zgodnie z zawartym porozumieniem, Eurocopter przeszkoli 50 pilotów LPR w zakresie wykonywania lotów w warunkach VFR, a sześciu spośród nich przejdzie szkolenie także w lotach w warunkach IFR. Kilku pilotów otrzyma uprawnienia instruktorskie - oni zajmą się treningiem pozostałych pilotów EC135 w ośrodku w Polsce.

Obsługą techniczną śmigłowców EC135 LPR zajmie się przedsiębiorstwo Heli-Invest, także mające swoją siedzibę na lotnisku Babice, będące zarazem dystrybutorem i certyfikowanym ośrodkiem obsługowym Eurocoptera. W ramach umowy z LPR zapewni ono pełen zakres obsługi technicznej i bieżącej w ramach gwarancji, w tym całodobową linię telefoniczną z obsługą w języku polskim, przez 2 lata od dnia dostawy dla każdego śmigłowca w każdej bazie LPR. Trzy mobilne zespoły mechaników będą gotowe do działania przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

EC135 będą po odbiorze sukcesywnie kierowane do poszczególnych baz LPR. Jako pierwsze nowe śmigłowce otrzymają już w styczniu przyszłego roku bazy w Krakowie, Szczecinie, Gdańsku i Płocku. Dostawy zakończą się w czerwcu 2012 - jako ostatnia EC135 otrzyma baza w Koszalinie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.