Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

U212 dla Rosji?

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 10 września 2009

Po bsl i okrętach desantowych, rosyjskie Ministerstwo Obrony zainteresowało się zagranicznymi okrętami podwodnymi. Chodzi o niemieckie U212.

O nowej koncepcji MO FR pisze agencja Nowosti. Według nieujawnionego informatora, przedstawiciele ministerstwa mieli zwrócić się do niemieckiej stoczni Howaldtswerke-Deutsche Werft AG (HDW) w sprawie zakupu okrętów podwodnych z napędem diesel-elektrycznym proj. 212. Okręty tego typu pozostają w uzbrojeniu floty niemieckiej i włoskiej od 2005, a wersja eksportowa - U214 została zakupiona przez kilka kolejnych krajów (Grecja, Korea Płd., Turcja i Portugalia, Pierwszy koreański U-214, Turcja kupuje 6 U-214).

Stocznie rosyjskie budują podobne okręty, ale program budowy OP proj. 677 Łada jest opóźniony z powodu problemów finansowych i technicznych. Pierwszy okręt tej klasy - B-585 Sankt Petersburg ciągle znajduje się w próbach, choć miał wejść do uzbrojenia w 2006 (Do końca 2007 WMF Rosji otrzyma OP czwartej generacji klasy Łada). Według nieoficjalnych informacji, problemy sprawia wyposażenie hydroakustyczne, system informacyjny i dowodzenia oraz napęd. Kolejne, Kronsztadt i Sewastopol, pod które stępki położono w 2005 i 2006, ciągle nie doczekały się wodowania. W efekcie okręty podwodne proj. 877 Warszawianka nie mogą doczekać się następców.

Ponieważ rosyjscy konstruktorzy nie potrafią poradzić sobie z napędem konwencjonalnym niezależnym od powietrza, rozważane jest zastosowanie w nowych okrętach napędu atomowego. Opracowano nawet siłownie atomowe o odpowiednio małych wymiarach. Taki napęd może być zastosowany na okręcie doświadczalnym B-90 Sarow i okrętach proj. 677. Na tym pierwszym jest obecnie testowany napęd z generatorem elektrochemicznym Kristałł-27 - rosyjski odpowiednik napędu zastosowanego w U212. Ciągle jednak bez powodzenia.

Według informatora agencji Nowosti, Rosja najchętniej kupiłaby technologię samego napędu, a nie kompletne okręty. To jednak w ogóle nie wchodzi w rachubę. Warto dodać, że technologiami napędów diesel-elektrycznych niezależnych od powietrza zewnętrznego nie dysponują także Stany Zjednoczone, które też poszukują dostawców zagranicznych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.