Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

IU MON na temat zakupu bbsl TB2

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 14 czerwca 2021

Dzisiaj, 14 czerwca 2021, otrzymaliśmy odpowiedzi na zamieszczone poniżej pytania dotyczące zakupu tureckich bojowych bezzałogowców Bayraktar TB2.

  1. Jaki jest całkowity koszt zakupu bsp, razem z wyposażeniem, amunicją oraz pakietem logistycznym i szkoleniowym?
  2. Ile typów pocisków MAM kupiono i za jaką sumę – proszę o odpowiedź z podziałem na ilość i ceny konkretnych typów (MAM-L i MAM-C) i rodzaj (pociski ostre/szkolne).
  3. Jakim silnikiem będą napędzane bsp TB2 dla Polski? Proszę o podanie producenta i typu/modelu.
  4. W jaki radar będą wyposażone bsp TB2 dla Polski? Proszę o podanie producenta i typu/modelu.
  5. W jakie kamery będą wyposażone bsp TB2 dla Polski? Proszę o podanie producenta i typu/modelu.
  6. Kto będzie dostawcą symulatorów bsp TB2 dla Polski? Proszę o podanie producenta i typu/modelu.
  7. Czy zakupiono dodatkowe silniki, radary i kamery jako części zamienne dla bsp TB2 dla Polski? Jeżeli tak, proszę o podanie ilości z podziałem na typ. Czy bsp TB2 ma Certyfikat Typu zezwalający na wykonywanie lotów w kontrolowanej przestrzeni powietrznej Polski i innych państw członkowskich EASA? Jeżeli tak, czy jest to Certyfikat Typu wojskowy czy cywilny? Jeżeli cywilny, to jaki organ go wydał? Jeżeli wojskowy, to jaki organ go wydał?
  8. Jakie polskie przedsiębiorstwo będzie zajmować się obsługą płatowców polskich bsp TB2?
  9. Jakie polskie przedsiębiorstwo będzie zajmować się obsługą silników polskich bsp TB2?
  10. Jakie polskie przedsiębiorstwo będzie zajmować się obsługą naziemnych stacji kierowania polskich bsp TB2?
  11. Jakie polskie przedsiębiorstwo będzie zajmować się obsługą kamer polskich bsp TB2?
  12. Jaki zakres obejmuje pakiet logistyczny?
  13. Jakiemu Rodzajowi SZ RP będą podlegać bsp TB2 i w jakiej bazie będą stacjonować?
  14. Ilu żołnierzy SZ RP zostanie przeszkolonych w eksploatacji / obsłudze bsp TB2 i jakim czasie?
  15. Jaka pilna potrzeba operacyjna spowodowała, że SZ RP zakupiły bsp TB2?

/ Zdjęcie: MO Turcji

Jak poinformował nas rzecznik Inspektoratu Uzbrojenia mjr. Krzysztof Płatek, zgodnie z zawartą 24 maja br. umową na dostawę bezzałogowych systemów powietrznych (BSP) Bayraktar TB2 części zamienne oraz materiały eksploatacyjne zostały obliczone na 3 lata eksploatacji, zgodnie z założonym średnim nalotem na platformę.

Dostawcą wchodzących w skład zamówienia symulatorów będzie jej wykonawca, tj. Baykar Makina Sanayi ve Ticaret A.Ş., a szkolenie personelu zostanie przeprowadzone przez dostawami poszczególnych zestawów BSP, w ilościach zabezpieczających ich prawidłową eksploatację.

Pozyskiwane wraz z BSP Bayraktar TB2 głowice optoelektroniczne, które zostaną zabudowane na platformach, zostaną wyprodukowane poza Turcją w jednym z państw wchodzących w skład Sojuszu Północnoatlantyckiego.

Potencjał obsługowo-naprawczy zapewniający możliwość serwisowania i naprawy m.in. silników, naziemnych stacji kontroli oraz kamer pozyskiwany w ramach przewidzianego umową transferu technologii zostanie ustanowiony w jednym z podmiotów wchodzących w skład resortu obrony narodowej, zgodnie ze wskazaniem dokonanym przez Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych. Decyzje w zakresie wskazania użytkownika oraz dyslokacji pozyskiwanego sprzętu podejmować będzie właściwy gestor, tj. Zarząd Wojsk Lotniczych Inspektoratu Sił Powietrznych Dowództwa Generalnego RSZ.

Zawarta umowa stanowi realizację wynikającego z pilnych potrzeb operacyjnych Sił Zbrojnych RP, a przesłanki skutkujące potrzebą jej wykonania zostały określone w niejawnym wniosku o rozpoczęcie procedury pozyskania sprzętu wojskowego w ramach pilnej potrzeby operacyjnej.

Ponadto […] pozostałe informacje stanowiące przedmiot […] pytań stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i ich ujawnienie oraz dalsze wykorzystywanie stanowiłyby czyn nieuczciwej konkurencji zgodnie z art. 11 ustawy z dn. 16 kwietnia 1993 o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. 2020, poz. 1913).

W związku z powyższym, zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dn. 6 września 2001 o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2019, poz. 1429) stanowiącym, że prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, pozostałe informacje o których udostępnienie wnioskowano, nie mogą zostać ujawnione w trybie i zgodzie z przepisami ww. ustawy (Szczegóły zakupu bbsl TB2, 2021-05-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.