Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tunezja kupuje tureckie bsl

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 16 marca 2020

Według doniesień medialnych w styczniu br. doszło do podpisania umowy na dostawę tureckich bezzałogowców Anka-S do Tunezji. Umowa została zawarta pomiędzy resortem obrony Tunezji a producentem – TUSAŞ (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş, ang. TAI – Turkish Aerospace Industries)

Bsl Anka został już użyty bojowo podczas działań w Syrii / Zdjęcie: TUSAŞ

Tunezja stanie się pierwszym odbiorcą eksportowym. do którego ma trafić 6 bsl Anka-S i trzy naziemne stacje kierowania. Wartość podpisanej umowy wyniosła ok. 80 mln USD. Producent nie wyklucza również możliwości udziału w produkcji i montażu bsl przedsiębiorstw z Tunezji. Do tej pory jedynym użytkownikiem tego typu była Turcja, która w 2013 zamówiła 10 bezzałogowców. Dostawy rozpoczęły się w 2017. Do 2019 do Türk Hava Kuvvetleri (wojsk lotniczych) dostarczono 8 bsl.

Program zakupu tej klasy bezzałogowców uruchomiono w Tunezji w ubiegłym roku. Rywalizowało w nim dwóch producentów z Turcji: TAI z bsl Anka-S i Baykar Makina z Bayraktar TB2. 25 grudnia 2019 podjęto decyzję o wyborze konstrukcji TAI. Po przeprowadzeniu negocjacji już w styczniu możliwe stało się podpisanie umowy.

Anka-S to bezzałogowiec klasy MALE (Medium Altitude Long Endurance) oparty na zmodernizowanym bsl Anka-A, który został opracowany w 2010. Anka-S ma rozpiętość 17,5 m i długość 8,6 m. Długotrwałość lotu wynosi 24 h. Pułap operacyjny bsl 9144 m, zaś maksymalny zasięg łącza informacyjnego przekracza 250 km. Bezzałogowiec może przenosić 250 kg ładunku, na który może się składać wyposażenie rozpoznawcze, uzbrojenie i urządzenia łączności (Pierwsze seryjne Anka-S dostarczone, 2018-04-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.