W l. 1988-2020 Air Canada eksploatowały aż 44 Boeingi 767-300ER. Obecnie zastąpiły je Boeingi 787-9 Dreamliner i Airbusy A330-300. Teraz część 767-300ER wycofanych z eksploatacji przechodzi proces przebudowy na frachtowce, polegający na wybudowaniu foteli pasażerskich, wycięciu w kadłubie drzwi ładunkowych, aby umożliwić przewożenie ładunków na paletach i wzmocnieniu struktury podłogi na głównym pokładzie.
Plany Air Canada Cargo zakładają posiadanie dwóch Boeingów 767-300ERF do końca br. Kolejne samoloty tego typu mają dołączyć do floty w 2022. Docelowo proces przebudowy na frachtowce może objąć aż 25 Boeingów 767-300ER przekazanych wcześniej Air Canada Rouge.
Pierwszy przebudowany frachtowiec ma rozpocząć loty w październiku 2021 z międzynarodowego portu lotniczego Toronto-Lester B. Pearson do Miami, Quito, Limy, Mexico City i po raz pierwszy w historii Air Canada Cargo – do Guadalajary. Natomiast na początku 2022 Boeingi 767-300ERF mają docierać także do Halifax, St. John's, Madrytu i Frankfurtu.
Według szefów Air Canada Cargo nowe samoloty towarowe pozwoli zwiększyć wolumen przewozu części samochodowych i lotniczych, urządzeń do wydobycia ropy naftowej i gazu ziemnego, farmaceutyków, i towarów łatwo psujących się, a także umożliwią obsługę rosnącego zapotrzebowania na szybką, wiarygodną wysyłkę towarów e-commerce.
Od marca 2020 Air Canada wykonały ponad 9000 lotów towarowych, używając swoich tymczasowo zmodyfikowanych Boeingów 777 i Airbusów A330, z których wybudowano fotele pasażerów (Rządowa pomoc dla Air Canada , 2021-04-13).