Niedawno należąca do grupy Avia Prime polska spółka Linetech zakończyła obsługę bazową samolotów Embraer E190 linii Finnair, prowadzoną od listopada 2019 na lotnisku w Pyrzowicach. Współpraca będzie jednak kontynuowana w sezonie obsługi ciężkiej 2021/2022, który rozpocznie się jesienią br., a terminy wizyt pierwszych fińskich Embraerów E190 zostały już zaplanowane.
To dla nas wyjątkowa okazja, ponieważ obecność przewoźników takiej rangi jak Finnair, zawsze nas rozwija. W tym przypadku wysokie wymagania fińskiego przewoźnika spotykają się z naszym bogatym doświadczeniem w obsłudze Embraerów. Dzięki tej współpracy znajdujemy nowe metody na rozwój i optymalizację, nawet w skali mikro. Nasz szybki czas przeglądu i eksperckie podejście do wymagań serwisowych pozostaje nie do pobicia w Polsce i Europie – powiedział prezes grupy Avia Prime i Linetech Piotr Kaczor.
W 2020 Linetech dokonał przeglądów i wymaganych przez producenta modyfikacji około 30% floty Embraerów należących do linii Finnair. Grupa Avia Prime nawiązała współpracę z tym przewoźnikiem poprzez Linetech w połowie 2019. Od początku kooperacji Linetech obsłużył niemal 70% Embraerów E190 należących do Finnair. Polski Linetech słynie z obsługi Embraerów E190 i mniejszych E170, a przed pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 w bazie w Katowicach przewijało się nawet ponad 60 samolotów tego typu rocznie.
Bezpieczeństwo, efektywność kosztowa oraz punktualność są absolutnym filarem udanych przeglądów ciężkich. Współpraca organizacji obsługowej i przewoźnika musi być wręcz idealna, by zapewnić zadowalające rezultaty. Oparta na zaufaniu współpraca i integracja to podstawa, dlatego cieszymy się z tego, co wspólnie osiągnęliśmy i przedłużamy współpracę. Czekamy z niecierpliwością na kolejne etapy rozwoju naszej relacji z Linetech i Avia Prime – skomentował wiceprezes ds. technicznych Finnair Juha Ojala.
Dzięki konsekwentnie prowadzonemu programowi rozbudowy infrastruktury, Katowice to nie tylko obsługa ruchu pasażerskiego i cargo, ale także duża baza, w której przeprowadza się przeglądy techniczne samolotów. Linetech jest jednym z naszych najważniejszych partnerów w obszarze obsługi technicznej, który od 2012 korzysta z hangaru wybudowanego przez GTL. Odpowiednie zaplecze infrastrukturalne pyrzowickiego lotniska powoduje, że Linetech może realizować tutaj duże kontrakty dla znaczących europejskich przewoźników, takich jak np. Finnair. Warto zaznaczyć, że w Pyrzowicach kontynuujemy proces rozbudowy bazy do obsługi technicznej. Trwa budowa trzeciego hangaru o powierzchni 9,3 tys. m² i przedhangarowej płyty postojowej o powierzchni 6,5 ha z dziewięcioma stanowiskami dla samolotów wielkości np. Boeinga 737. Nowy fragment płyty do użytku chcemy oddać w czwartym kwartale br., a trzeci hangar w połowie 2022 – powiedział prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego (Trzeci hangar w Pyrzowicach, 2021-05-06).
Linetech jest częścią polsko-czeskiej grupy Avia Prime. W jej skład wchodzą także słoweńskie Adria Tehnika i zakupione pod koniec 2019 serbskie JAT Tehnika, również zajmujące się obsługą techniczną samolotów pasażerskich. Do przewoźników, którzy współpracują z grupą poprzez polską spółkę należą: Lufthansa, SAS, Norwegian, ASL Airlines, TUI, Luke Air i British Airlines CityFlyer.
Dzięki działaniu w ramach międzynarodowej grupy o wspólnym kapitale i zarządzie, polski Linetech zyskał dostęp do łącznie 34 miejsc obsługowych, zaplecza naprawy i testów silników oraz warsztatów i certyfikatów pokrywających 100% potrzeb klientów podczas przeglądów samolotów. Jako część grupy, Linetech należy do ścisłej czołówki dostawców usług obsługowych dla linii lotniczych w Europie.
Na podstawie informacji Marcina Sigmunda