Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

ACI 2022 w Krakowie

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, 13 września 2021

Na konferencji ACI Customer Experience Global Summit, odbywającej się w Montrealu w Kanadzie, Airports Council International (ACI) World ogłosiła, że przyszłoroczna, czwarta edycja ACI Customer Experience Global Summit zaplanowana na 13-15 września 2022, odbędzie się w Krakowie, a Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice wystąpi w roli gospodarza tej prestiżowej konferencji. Podczas ceremonii przekazania, krakowskie lotnisko wręczyło trąbkę hejnalisty i czapkę krakowiaka jako symboliczne zaproszenie do stolicy Małopolski.

Gospodarzem przyszłorocznej, czwartej edycji ACI Customer Experience Global Summit, zaplanowanej od 13 do 15 września 2022 ma być Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice / Zdjęcie: MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice

Tegoroczna konferencja w Montrealu składała się zarówno z wydarzeń hybrydowych jak i spotkań organizowanych w tradycyjnej formule. Na ACI Customer Experience Global Summit od lat spotykają się delegaci i przedstawiciele portów lotniczych z całego świata, by wspólnie dyskutować o najlepszych rozwiązaniach zapewniających pasażerom bezpieczeństwo, komfort i wysokiej jakości usługi na lotniskach, co jest szczególnie ważne obecnie, gdy porty lotnicze wprowadzają coraz to nowe, innowacyjne rozwiązania.

Po tym, jak w tym roku impreza ACI Customer Experience Global Summit wróciła na arenę międzynarodową, nie możemy się doczekać przyszłorocznej współpracy z Kraków Airport, ponieważ wtedy nasze wydarzenie po raz pierwszy zagości w Europie – powiedział dyrektor generalny ACI World Luis Felipe de Oliveira.

Objęcie roli gospodarza to wspaniałe wyróżnienie dla naszego portu. Pandemia SARS-CoV-2 doprowadziła do stagnacji w branży lotniczej i zmusiła nas do przedefiniowania naszego podejścia do standardów bezpieczeństwa i obsługi klienta. Nasze motto We are aviation przełożyło się na naszą motywację i wspólne działanie, którego przykładem jest przystąpienie do ACI Airport Health Accreditation Programme wielu światowych i europejskich lotnisk. Komfort i bezpieczeństwo pasażerów to nasze kluczowe priorytety, a także istota szczytu ACI Customer Experience Global Summit. To właśnie w Krakowie przez trzy dni cała międzynarodowa branża lotnicza, będzie prowadzić dyskusje, wymieniać się doświadczeniami w tak kluczowych dzisiaj aspektach – powiedział prezes zarządu MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice Radosław Włoszek.

Podczas konferencji Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych przekazała krakowskiemu lotnisku, jako pierwszemu w Polsce, nagrodę Airport Service Quality w kategorii Best Airport by Size and Region w klasie europejskich portów lotniczych obsługujących rocznie do 15 mln pasażerów. Wyróżnienie to, przyznawane najlepszym lotniskom na świecie według ich oceny przez pasażerów, zostało nadane krakowskiemu lotnisku już w marcu br., ale przyznaną wówczas statuetkę prezes Radosław Włoszek otrzymał z rąk dyrektora generalnego ACI World Luisa Felipe de Oliveira dopiero podczas konferencji w Montrealu.

Program Airport Service Quality (ASQ) to wiodący na świecie program pomiaru satysfakcji podróżujących z jakości i standardów obsługi na lotniskach. ASQ mierzy zadowolenie pasażerów według 34 kluczowych wskaźników, które pozwalają na kompleksową ocenę poziomu świadczonych usług na ścieżce pasażera odlatującego i przylatującego.

Krakowskie lotnisko, na którym badanie poziomu satysfakcji pasażerów realizowane w ramach programu ASQ prowadzone jest nieprzerwanie od 2007, dynamicznie reaguje na zmieniające się przepisy międzynarodowe i zasady sanitarne, podejmuje działania w kierunku podnoszenia jakości usług i stale monitoruje wszelkie uwagi podróżujących. Analiza sugestii i uwag pasażerów, jak również sukcesywne wdrażanie kolejnych udogodnień, przekłada się na wzrost pozytywnych opinii wśród podróżujących (Wizz wznawia 6 połączeń z Polski, 2021-08-26, Z Krakowa do Nowego Jorku, 2021-06-27, Nowa trasa z Krakowa do Turynu, 2021-06-17).

Airports Council International (Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych) to założone w 1991 branżowe stowarzyszenie portów lotniczych na świecie, którego celem jest wspieranie współpracy między jego członkami – portami lotniczymi a innymi partnerami w światowej branży lotniczej, w tym Międzynarodową Organizacją Lotnictwa Cywilnego (ICAO), Międzynarodowym Stowarzyszeniem Transportu Lotniczego (IATA) i Organizacją Cywilnych Służb Żeglugi Powietrznej (Civil Air Navigation Services Organization). Reprezentując interesy portów lotniczych w kluczowych fazach opracowywania polityki, ACI ma znaczący wkład w zapewnienie bezpiecznego, zorientowanego na klienta i przyjaznego dla środowiska globalnego transportu lotniczego. W styczniu 2021 ACI obsługiwało 701 członków, którzy prowadzili 1933 porty lotnicze w 183 krajach.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.