Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jeszcze o T-6C dla Maroka

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 13 października 2009

Przedstawiciele Hawker Beechcraft Corporation ujawnili dodatkowe informacje na temat kontraktu dla Maroka. 24 samoloty, wraz z pakietem serwisowym, logistycznym i szkolnym, będą kosztować 185,3 mln USD.

T-6A Texan II amerykańskich wojsk lotniczych. Maroko zamówiło samolot wywodzący się z wersji B, zewnętrznie niemal identyczny. Model ten wyposażono jednak w bardziej nowoczesną awionikę / Zdjęcie: USAF

Budowa 24 samolotów została zlecona HBC w ubiegłym miesiącu przez Pentagon, ponieważ transakcja realizowana jest na mocy porozumienia międzyrządowego (zobacz: Kolejne eksportowe T-6). Ujawniono wtedy, że za pierwszy etap prac amerykański resort obrony zapłaci 37 mln USD. Nie podano jednak wartości całego kontraktu.

Zakłada on, oprócz przekazania samolotów, także szkolenie techników i pilotów, pakiet serwisowy czy zapewnienie dostaw urządzeń lotniskowych i diagnostycznych. Obecnie wiadomo już, że koszt realizacji umowy to 185,3 mln USD, co oznacza ok. 7,7 mln za jeden samolot, wraz ze wszystkimi opłatami dodatkowymi.

Według producenta, inwestycja ta częściowo zamortyzuje się w okresie użytkowania T-6C. Zastąpią one 14 odrzutowych Cessna T-37B Dragonfly oraz 12 Beechcraft T-34 Turbo Mentor. Te pierwsze mają za sobą nie mniej, niż 35 lat służby (w tym 14 lat w Maroku), drugie, napędzane silnikiem turbośmigłowym, są nieco młodsze. Tymczasem wykorzystanie nowoczesnej konstrukcji, pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa aż o 66%, przy podobnych własnościach lotnych Texanów II.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra