Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Dwa nowe Gulfstreamy

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 06 października 2021

Koncern Gulfstream Aerospace wprowadza na rynek 2 nowe samoloty odrzutowe klasy biznes, oznaczone jako G400 i G800. Pierwszy z nich ma mieć całkowicie nową kabinę, a drugi – być flagowym modelem przedsiębiorstwa z Savannah.

Producent przewiduje, że dostawy seryjnych G400, w cenie jednostkowej 34,5 mln USD, rozpoczną się w 2025

G400 ma być napędzany silnikami Pratt & Whitney PW812GA, które umożliwią mu przebycie dystansu 7778 km przy prędkości przelotowej M0,85. Oferowane będą 3 wersje, mieszczące 9, 11 lub 12 pasażerów, którzy będą podróżować w komfortowej kabinie, wyposażonej w 10 panoramicznych okien.

G400 został pomyślany i zaprojektowany dzięki informacjom uzyskanym bezpośrednio od klientów. Oferuje rewolucyjną niezawodność i funkcje bezpieczeństwa, które wprowadziliśmy z naszą awioniką Symmetry i największą kabinę w swojej klasie, dzięki czemu jest wybitnym dodatkiem do naszej floty nowej generacji. Samolot ponownie zmienia obraz tego segmentu rynku dzięki maksymalnej elastyczności operacyjnej i zwiększonemu komfortowi kabiny – powiedział Mark Burns, prezes Gulfstream Aerospace.

Nowy flagowy model G800, kosztujący 71,5 mln USD, ma być dostarczany użytkownikom od 2023 / Ilustracje: Gulfstream Aerospace

G800 ma być zdolny do przebycia 14 816 km z prędkością M0,85 lub 12 964 km z prędkością M0,90. Napędzany silnikami Rolls-Royce Pearl 700 i wyposażony w skrzydła i winglety zaprojektowane dla G700, nowy model flagowy ma zużywać od niego mniej paliwa i połączyć więcej par miast (Pierwszy rekord G700, 2021-09-03). G800 ma mieścić do 19 pasażerów, w czterech przedziałach lub trzech przedziałach i pomieszczeniu wypoczynkowym dla załogi. Jego kabina ma mieć 16 panoramicznych owalnych okien.

Zaprojektowaliśmy G800, aby umożliwić naszym klientom dotarcie do większej liczby osób i miejsc na całym świecie. G800 zdefiniuje na nowo, co to znaczy latać dalej i szybciej samolotem Gulfstreama i zaoferuje jeszcze więcej oszczędności czasu dzięki imponującemu zasięgowi przy dużej prędkości – dodał Mark Burns.

Obydwa nowe Gulfstreamy zostaną wyposażone w awionikę Symmetry z 10 dotykowymi wyświetlaczami i boczne drążki sterowe. Piloci będą mieli też do dyspozycji predykcyjny układ wspomagania lądowania, ostrzegający przed możliwością wypadnięcia z pasa i optymalizację toru podejścia do lądowania lub odejście na drugi krąg, wyświetlacze przezierne (HUD) i układ wspomagania widoczności (Combined Vision System, CVS), który łączy w sobie działanie układów polepszonego widzenia (EVS) i syntetycznej wizji (SVS).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.