Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy LVSR w Afganistanie

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 października 2009

Pierwszy ciężki samochód ciężarowy LVSR, znajduje się od września w Afganistanie, działając w składzie jednostek logistycznych US Marine Corps - poinformowali przedstawiciele amerykańskiej spółki Oshkosh.

Zdjęcie: Oshkosh

Logistics Vehicle System Replacement (LVSR), to ciężki, 5-osiowy samochód ciężarowy o ładowności 22,5 t, zdolny do poruszania się w terenie z ładunkiem do 16,5 t. Jest następcą LVS, wykorzystywanych przez Marines od 1985. Niemal identyczne Heavy Expanded Mobility Tactical Truck (HEMTT), tego samego producenta, wykorzystują również od kilkudziesięciu lat amerykańskie wojska lądowe.

Kontrakt na wprowadzenie do służby LVSR zawarto z Oshkosh w czerwcu 2006. Umowa przewiduje zbudowanie łącznie 1592 pojazdów, za 740 mln USD.

Nowy wóz otrzymał m.in. silnik C-15 o mocy 600 KM oraz niezależne zawieszenie typu TAK-4, opatentowane przez Oskosh i stosowane także w samochodach patrolowych tej spółki (zobacz np.: M-ATV w Afganistanie). Dodano również parę kół (niemal wszystkie LVS Marines - poza wozami zabezpieczenia technicznego - miały 4 osie). Zmiany te pozwoliły o 50% zwiększyć masę ładunku w czasie jazdy terenowej i poprawić manewrowość. LVSR posiada także montowaną fabrycznie opancerzoną kabinę, z możliwością zainstalowania dodatkowego pancerza.

Pierwszy samochód wysłano do Afganistanu w wersji standardowej, transportowej. Identyczne dwa wozy dołączą do niego jeszcze w tym miesiącu. Wraz z nimi przyjedzie dwóch techników Oshkosha, których zadaniem będzie serwisowanie pojazdów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.