Zwodowana została korweta rakietowa Unayzah (836), piąta typu Avante 2200, dla Arabii Saudyjskiej. Jest to ostatnia jednostka, która została zamówiona przez Saudów w 2018. Za budowę odpowiada hiszpańska Navantia współpracująca z saudyjskim koncernem SAMI, zaś większość prac odbywa się w stoczni w Kadyksie w Hiszpanii.
Z okazji wodowania okrętu do Kadyksu przybyło wielu gości, w tym dowódca Królewskiej Marynarki Wojennej Arabii Saudyjskiej wadm. Fahad Bin Abdullah Al-Ghofaily, hiszpańska sekretarz stanu ds. handlu Xiana Méndez, sekretarz generalny ds. przemysłu i małych i średnich przedsiębiorstw Raül Blanco i prezes Navantii Ricardo Domínguez.
Uroczystość rozpoczęła się od przeczytania Koranu i odtworzenia kilku materiałów wideo dotyczących saudyjskiego miasta Unayzah, programu Avante 2200 i przebiegu budowy korwety Unayzah. Wodowanie zainicjował wadm. Fahad Bin Abdullah Al-Ghofaily, który przeciął wstęgę. Następnie, po uderzeniu butelki z wodą z Mekki okręt zsunął się do wody.
Prace przy jednostce będą kontynuowane w Hiszpanii do sierpnia 2023. Wówczas trafi ona do Arabii Saudyjskiej, gdzie przeprowadzone zostaną ostatnie prace wyposażeniowe. Saudyjska marynarka wojenna ma odebrać gotowy okręt w lutym 2024.
Zamówione przez Rijad korwety są jednostkami wielozadaniowymi, których wyporność to 2419 t. Ich długość to 99 m, szerokość 14,4 m, a zanurzenie sięga 4,32 m. Na ich pokładzie można zaokrętować do 102 osób, w tym 60-osobową załogę. Na stosunkowo uniwersalne uzbrojenie okrętów składa się 76-mm armata morska Oto Melara Super Rapid, 35-mm zestaw obrony bezpośredniej Oerlikon Millennium, 8-komorowy moduł wyrzutni pionowej Mk 41, 2 poczwórne wyrzutnie pocisków przeciwokrętowych, 2 potrójne wyrzutnie torped ZOP kal. 324 mm i dwa 12,7-mm wkm. Okręty mają też pokład lotniczy i hangar umożliwiające bazowanie 10-t śmigłowców (Wodowanie Al Diriyah, 2020-11-17).