Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Gripen Demo powrócił do lotów

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 06 listopada 2009

Przedstawiciele Gripen International poinformowali, że od 27 października wznowiono loty testowe Gripena NG Demo, demonstratora nowego modelu szwedzkiego samolotu, po doposażeniu go m.in. w radar ze skanowaniem fazowym.

Na pierwszy rzut oka nowy Gripen nie różni się w istotny sposób od poprzednich modeli. Można go jednak rozpoznać po dodatkowych belkach uzbrojenia pod kadłubem, nowej antenie łączności satelitarnej oraz czujnikach MAW (Missile Approach Warning), ostrzegających się przed zbliżaniem pocisków przeciwlotniczych / Zdjęcie: Saab

Gripen NG to marketingowa nazwa nowego modelu samolotu, który będzie oznaczony jako Gripen JAS 39E/F. Jest on obecnie oferowany w kilku przetargach, m.in. w Indiach, Brazylii i Szwajcarii. Konkuruje również z F-35 w Norwegii i Holandii.

Demonstrator samolotu, Gripen Demo po raz pierwszy wzbił się w powietrze w maju ubiegłego roku. Początkowe testy miały służyć weryfikacji nowej jednostki napędowej, silnika General Electric/Volvo Aero F414G, wywodzącego się z F/A-18E/F, dysponującego o 20% większym ciągiem i zapewniającego możliwość lotu z prędkościami naddźwiękowymi bez użycia dopalacza (przy przenoszeniu pocisków powietrze-powietrze). Samolot wyposażono również w 2 dodatkowe węzły podwieszeń pod kadłubem (zobacz: Pierwszy lot Gripena Demo).

Od kilku miesięcy trwały prace nad kolejnymi, planowanymi zmianami. Najważniejszą było zamontowanie stacji radiolokacyjnej PS-05/A Mk 5 ze skanowaniem fazowym, która zwiększy zasięg oraz liczbę śledzonych celów powietrznych.

Samolot wyposażono również w nowy system łączności satelitarnej, elektrooptyczny system ostrzegania przed pociskami przeciwlotniczymi (chodzi przede wszystkim o wyrzutnie naramienne) oraz większe zbiorniki paliwa.

Ostatni etap zmian będzie koncentrował się przede wszystkim na zintegrowaniu nowego uzbrojenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.