Amerykańska Federal Trade Commission (FTC) sprzeciwiła się przejęciu przez Lockheed Martina producenta silników rakietowych na paliwo stałe Aerojet Rocketdyne. Transakcja, o której koncern poinformował w grudniu 2020, miała być warta 4,6 mld USD (Lockheed Martin przejmuje Aerojet Rocketdyne, 2020-12-21). Dzięki niej największy koncern zbrojeniowy świata zostałby monopolistą na amerykańskim rynku silników rakietowych na paliwo stałe i ich komponentów.
Przejęcie Aerojet Rocketdyne wzmocniłaby pozycję Lockheed Martina jako dostawcy technologii kosmicznych i hipersonicznych. To z kolei, zdaniem FTC, zaszkodziłoby konkurencji na rynku niektórych systemów uzbrojenia, które zamawia Departament Obrony. W efekcie mogłyby wzrosnąć ceny dostarczanych produktów.
Przedstawiciele Lockheed Martina nie potrafią jeszcze ocenić, czy będą walczyć z FTC. Na decyzję mają 30 dni. Możliwe, że koncern zrezygnuje z transakcji. Być może powróci do niej w przyszłości.
Warto zauważyć, że według pierwotnych planów przejęcie Aerojet Rocketdyne przez Lockheed Martina miało zostać sfinalizowane w drugiej połowie 2021. Obecnie Lockheed Martin kupuje jedną trzecią produkcji Aerojet Rocketdyne. Kolejne 10% nabywa ULA (United Launch Alliance), w której koncern ma połowę udziałów.