Textron Systems zaprezentował koncepcję jednostki desantowej nowej generacji Surface Effect Cargo Amphibious Transport (SECAT). Ma ona łączyć cechy katamaranu i poduszkowca, aby lepiej sprawdzać się w działaniach desantowych w ramach koncepcji Expeditionary Advanced Base Operations (EABO) i Distributed Maritime Operations (DMO).
W konstrukcji SECAT mają zostać wykorzystane 50-letnie doświadczenia Textron Systems w budowie podobnych jednostek pływających klasy Surface Effect Ship. Zakłada się, że SECAT będzie mógł transportować ładunek o masie 500 t z prędkością 50 w. na odległość 500 Mm, nawet przy wysokim stanie morza. Kadłub w układzie katamarana będzie zbudowany z aluminium. Pomiędzy kadłubami ma się znajdować poduszka powietrzna. Taki układ ma się charakteryzować mniejszym oporem przy dużych prędkościach. Podnosi też przeżywalność jednostki, dzięki zredukowanej wrażliwości na podwodne fale, miny morskie, torpedy i utrudnieniu namierzania przez okręty podwodne.
Możliwość transportu ładunków z platform kolejowych, wyładunku bezpośrednio na lądzie, duża prędkość i zdolność do transportu różnych ładunków mają być kluczowymi zaletami SECAT we wsparciu logistycznym wojsk desantowych. Zdaniem Textrona jednostka powinna wzbudzić zainteresowanie US Navy i USMC (Produkcja SSC przyspiesza, 2022-01-27).