Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Przemysłowe sankcje dla Rosji

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Transport lotniczy, Strategia i polityka, 02 marca 2022

Airbus i Boeing wstrzymały dostawy części zamiennych oraz wsparcie i obsługę techniczną swoich samolotów komunikacyjnych użytkowanych przez linie lotnicze z FR. Łącznie linie z FR dzierżawią od zagranicznych podmiotów ok. 515 samolotów komunikacyjnych produkcji zachodniej (wg innych źródeł ponad 700), o szacowanej wartości rynkowej ok. 10 mld USD.

/ Zdjęcie: Aerofłot

Linie lotnicze z FR generowały ok. 6% globalnego ruchu lotniczego w 2021, a w 2019 – ok. 4%. Co ciekawe, rosyjskie towarzystwa były postrzegane przez leasingodawców jako bardziej wiarygodne niż przewoźnicy z Azji Pd.-Wsch., którzy zwlekali z płatnościami lub zwracali samoloty z powodu trudności finansowych.

Oprócz tego obydwa koncerny czasowo zawiesiły działalność swoich placówek na terenie Rosji. Utworzone w 2003 moskiewskie Airbus Engineering Centre in Russia (ECAR) zatrudnia 200 rosyjskich inżynierów. Natomiast w analogicznej placówce Boeinga, także mieszczącej się w stolicy FR, pracuje ponad 1000 miejscowych inżynierów.

Zarówno Airbus, jak i Boeing są zaopatrywane w tytan przez rosyjskie przedsiębiorstwo WSMPO-Awisma. Według przedstawicieli europejskiego koncernu: ryzyko geopolityczne jest uwzględnione w naszych zasadach zaopatrywania się w tytan. Dzięki temu jesteśmy chronieni [przed niedoborem] przez krótki / średnio długi czas (Przejęcie Aubert & Duval, 2022-02-24, Ograniczenie dostaw tytanu, 2020-04-19, Rosyjski tytan dla Boeinga, 2010-06-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.