Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Teraz będzie już tylko lepiej?

Lotnictwo cywilne, 23 listopada 2009

Według Giovanniego Bisignianiego, prezesa międzynarodowego stowarzyszenia transportu lotniczego IATA, lotnictwo pasażerskie ma już najgorszy okres za sobą. Nie oznacza to jednak szybkiego wzrostu zysków. Problemem stają się rosnące ceny paliw.

W czasie kryzysu nie wszyscy notują straty. Jednym z wyjątków jest Emirates Airline. Przewoźnik ten w najgorszej, w obecnym kryzysie, pierwszej połowie 2009 wypracował 205 mln USD zysku, w porównaniu do 77 mln z analogicznego okresu 2008. Linia ta ma jednak bardzo nowoczesne, a więc i oszczędne samoloty, w tym zapewniające wyjątkowo dobry stosunek kosztów do liczby pasazerów Airbusy A380 / Zdjęcie: Emirates Airlines

W ciągu ostatnich kilku miesięcy zwiększyła się znacznie liczba pasażerów. We wrześniu była o 5% wyższa, niż w najgorszym pod tym względem marcu. Mimo, że to ciągle o 6% mniej, niż w szczytowych, pierwszych miesiącach 2008, brak klientów linii lotniczych nie jest już tak palącym problemem, jak na początku roku. Tym bardziej, że ruch powoli, ale stale rośnie.

W takiej sytuacji - biorąc również pod uwagę podjęte wcześniej działania oszczędnościowe - można byłoby spodziewać się zysków linii lotniczych. Niestety, w większości przypadków są one zagrożone z powodu rosnących cen paliw - pochodnej ożywienia gospodarczego ostatnich miesięcy i wzrostu zapotrzebowanie na surowce, głównie ze strony Chin.

Z tych powodów specjaliści IATA szacują, że straty sektora w 2009 zamkną się kwotą ok. 11 mld USD. To o 2 mld więcej, niż prognozowano jeszcze w czerwcu (zobacz: 9 mld strat lotnictwa pasażerskiego). Przyszły rok ma być już lepszy, jednak ciągle występować będą straty.

Doprowadzi to prawdopodobnie do dalszych oszczędności linii lotniczych, w tym redukcji zatrudnienia, wysyłania na przymusowe przestoje lub zamrożenia, a nawet obniżek płac. Działań takich nie wykluczają nawet British Airways i Air France-KLM.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.