Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Co dziesiąty B747-400 wycofany ze służby

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 01 grudnia 2009

Według 7Seas Aviation, spółki doradczej z Los Angeles, ok. 10% światowej floty Boeingów B747-400 została trwale uziemiona. Powodem jest zmniejszone zapotrzebowanie na przewozy pasażerskie i towarowe.

Zdjęcie: Denniss

Produkcja B747-400 rozpoczęła się w 1988 i zakończyła w 2007, odnośnie wersji pasażerskiej i w bieżącym roku - w wersji towarowej. Ich następcą będzie B747-8.

Obecnie zarejestrowanych jest 650 samolotów rodziny -400. Według 7Seas Aviation, 63 maszyny tego typu zostały wycofane z eksploatacji (pomijając odsyłanie samolotów do remontów czy przebudowy, np. z wersji pasażerskiej na towarową).

Powodem jest zmniejszenie się ruchu lotniczego (zobacz: Teraz będzie już tylko lepiej?). Analitycy amerykańskiej spółki przewidują jednak, że wraz z widoczną już odbudową rynku przewozów cargo, część transportowych Jumbo Jetów stosunkowo szybko wróci do służby.

Inaczej wygląda jednak sprawa z samolotami pasażerskimi. Wzrost liczby przewożonych osób jest na tyle wolny, powrót do poziomu sprzed kryzysu, zajmie prawdopodobnie ok. 2 lat. W tym czasie Boeing i Airbus dostarczą na tyle dużą liczbę oszczędnych samolotów szerokokadłubowych, że powrót najstarszych egz. B747-400 może okazać się nieopłacalny. W takiej sytuacji alternatywą jest przebudowanie ich na wersje towarowe.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.