Pierwszy prototyp najnowszego i największego odrzutowca klasy biznes, opracowanego przez Gulfstream Aerospace – G800 – wykonał pierwszy lot 28 czerwca 2022. Samolot, noszący znaki rejestracyjne G800N, wystartował z międzynarodowego lotniska Savannah/Hilton Head o 9:00 czasu lokalnego i wylądował tam dwie godziny później. Podczas lotu użyto mieszanki klasycznej nafty i zrównoważonego paliwa lotniczego.
Rozpiętość skrzydeł G800, których konstrukcję wraz z wingletami zapożyczono od G700, wynosi 31,39 m. Całkowita długość kadłuba to 30,40 m, a wysokość – 7,78 m.
Maksymalna obliczeniowa masa startowa G800 to 47 899 kg, maksymalna masa do lądowania – 37 875 kg, a maksymalna masa bez paliwa – 27 442 kg. Samolot ma przewozić ładunek płatny o masie maksymalnej 2812 kg, która zmniejszy się do 1043 kg po całkowitym napełnieniu zbiorników 22 407 kg nafty.
Napędzany 2 silnikami Rolls-Royce Pearl 700, rozwijającymi ciąg 81,2 kN każdy, G800 ma być zdolny do przebycia dystansu 14 816 km z prędkością Ma0,85 (904 km/h) lub 12 964 km z prędkością Ma0,90 (956 km/h) – w obydwu przypadkach z 8 pasażerami, 4 członkami załogi i rezerwą paliwa NBAA IFR (Dwa nowe Gulfstreamy, 2021-10-06).