Przedsiębiorstwo General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) poinformowało dopiero wczoraj, 17 sierpnia 2022, że kilka tygodni wcześniej, 29 lipca br., przeprowadziło próby bojowego bezzałogowego statku latającego MQ-9B napędzanego silnikiem Pratt & Whitney Canada PT6E. W ich trakcie wykonano liczne loty, z pełną mocą silnika, w ośrodku GA-ASI w El Mirage w Kalifornii.
– Zintegrowanie silnika PT6E z naszym bezzałogowcem MQ-9B Skyguardian to opcja dla naszych przyszłych klientów – powiedział prezes GA-ASI David R. Alexander.
Dotychczas silnik PT6E (model -67XP) został wybrany jako napęd samolotu dyspozycyjnego Pilatus PC-12NGX. Jest on wyposażony w elektroniczny układ sterowania (FADEC), umozliwiający działanie pięciołopatowego śmigła z małą prędkością obrotową, co zapewnia znaczne zmniejszenie poziomu emitowanego hałasu (NBAA 2019: Nowy Pilatus PC-12 NGX, 2019-10-22).