Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Amerykański certyfikat Phenoma 300

Lotnictwo cywilne, 16 grudnia 2009

Przedstawiciele Embraera poinformowali, że lekki odrzutowiec Phenom 300 otrzymał certyfikat FAA, amerykańskich władz lotniczych. Pierwsza dostawa zostanie zrealizowana w ciągu najbliższych tygodni.

Phenom 300 to samolot dla 8-9 pasażerów i jednego lub dwóch pilotów, o maksymalnej masie startowej 8,15 t. Ma 15,5 m długości, 16,2 m rozpiętości, a dwa silniki Pratt & Whitney PW 535E zapewniają maksymalną prędkość przelotową 833 km/h i zasięg 3300 km, przy 6 osobach na pokładzie i z rezerwą paliwa na 185 km lotu. Samolot wyceniono na 8,14 mln USD. Kompensuje to jednak nowoczesne wyposażenie awioniczne i wysoki standard kabiny pasażerskiej / Zdjęcie: Embraer

Nowa konstrukcja otrzymała już 3 grudnia certyfikaty brazylijskich władz lotniczych (zobacz: Certyfikat Phenoma 300). Na tej podstawie zgodę na wykorzystywanie samolotów w USA, wydała wczoraj również FAA. Dzięki temu możliwym będzie rozpoczęcie dostaw na największy rynek odrzutowców dyspozycyjnych na świecie.

Pierwsze dostawy samolotów seryjnych zostaną zrealizowane w ciągu najbliższych tygodni. Pierwotnie planowano, że nastąpi to jeszcze pod koniec bieżącego roku. Phenom 300, wraz z mniejszym Phenomem 100 miały pozwolić Embraerowi na rozwój, w obliczu stagnacji na rynku samolotów regionalnych.

Niestety, obecny kryzys spowodował załamanie się produkcji samolotów biznesowych. Jeszcze na początku 2008 Brazylijczycy zakładali, że w bieżącym roku uda się im dostarczyć do 150 samolotów obu typów. Dostępne dane za 3 pierwsze kwartały pokazują jednak, że pułapu tego nie da się osiągnąć. Embraer wyprodukował bowiem jedynie 43 Phenomy 100.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.