US Army wybrała opracowanego przez Hanwha Defense robota Arion-SMET 6x6 (Autonomous and Robotic systems for Intelligence Off-road Navigation – Small Multi-purpose Equipment Transport) do testów w ramach programu Foreign Comparative Test (FCT). Inicjatywa ta zakłada przetestowanie produktów i technologii sojuszników USA o wysokim poziomie gotowości technologicznej, dla szybkiego i efektywnego ekonomicznie spełnienia wymogów wojska. Będzie to pierwszy południowokoreański bezzałogowy system uzbrojenia, który przejdzie testy w USA.
Po decyzji o włączeniu Arion-SMET do FCT rozpoczęły się rozmowy z przedstawicielami sił zbrojnych USA na temat szczegółów planowanych testów zdolności misyjnych robota. Testy porównawcze mają się odbyć najwcześniej pod koniec tego roku.
– Jest to kluczowe osiągnięcie dla Hanwha Defense i południowokoreańskiego przemysły obronnego. […] Udział robota Arion-SMET w programie FCT sprawdzi nasze technologie robotów wojskowych i systemów bezzałogowych, które są światowej klasy i są uznawane za wystarczająco konkurencyjne, aby wejść na rynek amerykański i inne – powiedział wiceprezes wykonawczy Hanwha Defense i szef departamentu robotów wojskowych i rozwoju systemów autonomicznych Youngwoo Seo.
Arion-SMET to robot o masie ok. 2 t i trakcji 6x6. Stanowi on rozwinięcie wielozadaniowego robota o trakcji 4x4, który opracowano w 2019 w ramach cywilno-wojskowej inicjatywy z wiodącą rolą Hanwha Defense. Daehanminguk Yuk-gun (południowokoreańskie wojska lądowe) używały Arion-SMET w ubiegłym roku w celu sprawdzenia jego zdolności operacyjnych.
Głównym przeznaczeniem Arion-SMET jest wspieranie działań piechoty poprzez transport amunicji i uzbrojenia, ewakuację rannych, zdalnie sterowane lub autonomiczne prowadzenie rozpoznania i obserwacji, jak również wsparcie ogniowe. Modułowa budowa robota pozwala dostosowywać go do wykonywania danej misji. Napęd robota jest elektryczny. Na w pełni naładowanych akumulatorach może przejechać do 100 km. Osiąga prędkość maksymalną 43 km/h na drogach utwardzonych i 34 km/h na drogach nieutwardzonych. Maksymalna ładowność robota to 550 kg (Seul odebrał pierwsze roboty, 2022-01-13, Rozpoczęto testy I-MPUGV, 2021-10-13).