Wczoraj, 12 października 2022, w stoczni Kobe Shipyard & Machinery Works należącej do Mitsubishi Heavy Industries (MHI) odbyła się uroczystość wodowania i chrztu trzeciego konwencjonalnego okrętu podwodnego typu Taigei – przyszłego JS Jingei (SS-515). Jednostka jest przeznaczona dla Japońskich Morskich Sił Samoobrony.
Budowa okrętu rozpoczęła się w kwietniu 2020. Jednostka ma zostać przekazana japońskiemu resortowi obrony w 2023, po zamontowaniu wyposażenia kadłuba, elementów napędu, układ elektrycznego i systemów uzbrojenia. Z kolei drugi okręt typu Taigei – przyszły JS Hakugei (SS-514) – który zwodowano w październiku 2021 również zostanie przekazany marynarce za rok. Dołączą one do okrętu wiodącego typu Taigei – JS Taigei (SS-513), który wszedł do służby 9 marca br. W budowę okrętów obok MHI jest zaangażowane Kawasaki Heavy Industries.
Jednostki tego typu wywodzą się z eksploatowanych przez Japonię OP typu Soryu. Mają nieco większą wyporność sięgającą 3000 t (o 100 t większą od Soryu) i nowocześniejsze wyposażenie, w tym nowy sonar, system zarządzania walką i pędnik strugowodny. W przeciwieństwie do większości okrętów starszego typu nie mają jednak napędu niezależnego od powietrza (AIP), zachowując bardziej konwencjonalny układ diesel-elektryczny dzięki dużej wydajności zastosowanych akumulatorów litowo-jonowych (Pierwszy Taigei wszedł do służby, 2022-03-10).