NASA zawarła z Xwing (Xwing przejął Martinaire Aviation, 2022-07-30) umowę dotyczącą opracowania systemu zarządzania bezpieczeństwem dla autonomicznych operacji lotniczych w ramach programu System-Wide Safety (SWS). Przedsiębiorstwo z San Francisco ma udostępnić agencji dane, algorytmy i wiedzę o lotach autonomicznych. W zamian NASA podzieli się z Xwing informacjami i narzędziami do oceny algorytmów i danych operacyjnych, analizą i oceną bezpieczeństwa, systemami zarządzania bezpieczeństwem oraz analizą ryzyka i prognozami. Umowa została zawarta na 3 lata.
Xwing planuje uruchomienie floty zmodyfikowanych, autonomicznie latających samolotów transportowych Cessna 208B Grand Caravan. Na ich pokładach nie będzie pilotów. Wiele jednoczesnych lotów będą monitorować kontrolerzy naziemni z centrum kontroli misji.
Przedsiębiorstwo od 2 lat testuje w locie system sterowania lotami autonomicznymi Superpilot. Uzyskało w tym celu eksperymentalny certyfikat pozwalający na loty badawczo-rozwojowe. Pierwszy w pełni autonomiczny lot od bramki do bramki zrealizowało w lutym 2021. Celem Xwing jest uzyskanie certyfikatu dla Superpilota nie tylko dla lotów cargo, ale i z pasażerami.