Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Holenderski NH90

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 stycznia 2010

Bez zbytniego rozgłosu lotnictwo holenderskiej marynarki wojennej otrzymało pierwszy śmigłowiec pokładowy NH90. Maszyna nie jest jednak gotowa do działań operacyjnych.

Kiedy w 1991 Holandia przystępowała do programu rozwoju śmigłowca NH90, zakładano dostawy pierwszych maszyn w 2007. Rozwój europejskiej maszyny notuje jednak kilkuletnie opóźnienie / Zdjęcie: MO Holandii

Jeszcze kilka miesięcy temu zakładano, że pierwsze NH90 trafią do holenderskiej marynarki wojennej - która zamówiła 12 maszyn, kolejne 8 kupiły wojska lądowe - nie wcześniej, niż w 2011.

Okazało się bowiem, że produkt europejskiego konsorcjum NHI nie spełniał wielu wymagań użytkownika. Podstawowym problemem okazało się znaczne przekroczenie masy, co w praktyce wyklucza wykorzystanie NH90 jako śmigłowca pokładowego (zobacz: NH90 za ciężkie). Po drugie, nie uzyskano ciągle zadowalających rezultatów pracy pokładowej stacji radiolokacyjnej oraz systemu łączności taktycznej.

W takiej sytuacji władze wojskowe Holandii oraz producent zdecydowali się na rozwiązanie przejściowe, które ma zmniejszyć opóźnienie programu. W przedostatnim tygodniu 2009, lotnictwo marynarki wojennej przejęło oficjalnie pierwszy egz. NH90. Będzie on służył przede wszystkim do szkolenia załóg i mechaników. Ma także wykonywać loty patrolowe wzdłuż wybrzeży oraz inne, proste zadania, do których nie trzeba pełnego ukompletowania systemów pokładowych, ani uzyskania zakładanej wcześniej masy własnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.