Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

12 nowych H145 dla REGA

Przemysł lotniczy, Służby państwowe, 05 grudnia 2022

Szwajcarska służba ratownictwa medycznego Rega zamówiła drugą partię 12 śmigłowców Airbus H145 wyposażonych w pięciołopatowy wirnik nośny, które będą użytkowane z baz górskich. Zastąpią one obecnie eksploatowane śmigłowce AW109SP.

Sieć Rega w Szwajcarii tworzy 14 stacji HEMS. W 2022 jej załogi śmigłowców wykonały 14 330 misji, przewożąc m.in. 471 pacjentów zarażonych koronawirusem SARS-CoV-2 / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Zamówienie jest kontynuacją kontraktu na 9 H145, ogłoszonego w marcu br. Do 2026 Rega będzie więc posiadać flotę składającą się wyłącznie z 21 Airbusów H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym.

Dla skutecznego prowadzenia lotniczych akcji ratujących życie w Szwajcarii najważniejsza jest zdolność do optymalnego działania na wysokości. H145 wyposażony w pięciołopatowy wirnik nośny wylądował na Aconcagua w Chile, górze o wysokości prawie 7000 m. Żaden inny dwusilnikowy śmigłowiec nie dokonał takiego wyczynu. Dlatego jesteśmy dumni, że Rega zaufała temu śmigłowcowi i postanowiła uczynić go jedynym typem wiropłata w swojej flocie – mówi Bruno Even, prezes Airbus Helicopters.

Zamawiając śmigłowce H145 wyposażone w pięciołopatowy wirnik nośny, sprawiamy że Rega będzie mogła zapewniać pacjentom niezawodną i profesjonalną pomoc medyczną drogą powietrzną przez kolejne 15 lat – dodaje Ernst Kohler, prezes zarządu Rega.

Nowe H145 otrzymają najnowocześniejszy system nawigacji, specjalnie dostosowany do potrzeb Rega, który zwiększy możliwości i bezpieczeństwo operacji lotniczych. System wykorzysta nowe możliwości układu sterowania lotem Garmin GTN750 Xi. Będzie integrować i kontrolować system wielosensorowy, który zapewnia bardzo dokładne i niezawodne możliwości nawigacji.

Nawet w przypadku utraty sygnału GPS załoga śmigłowca będzie bezpiecznie nawigować dzięki systemowi nawigacji inercyjnej Thales. To rozwiązanie zwiększy możliwości latania instrumentalnego w warunkach ograniczonej widzialności (IFR) i pozwoli śmigłowcowi na certyfikację procedury nawigacyjnej RNP-AR 0.1, która jest najdokładniejszą procedurą nawigacyjną dla wiropłatów.

W konfiguracji dla Rega znajdzie się również nowa wciągarka Vincorion, certyfikowana dla H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym, co również zwiększy bezpieczeństwo akcji ratowniczych (Heli-Expo 2022: Rega zamawia kolejne H145, 2022-03-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.